هفتمین اجلاس استانی نماز در ایلام برگزار شد
کد خبر: 4127970
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳

هفتمین اجلاس استانی نماز در ایلام برگزار شد

هفتمین اجلاس استانی نماز امروز، ۲۲ اسفند ماه در سالن جلسات ستاد اقامه نماز در ایلام برگزار شد.

حسن بهرام نیا استاندار ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام، امروز، ۲۲ اسفندماه در هفتمین اجلاس استانی نماز که در سالن جلسات ستاد اقامه نماز در ایلام برگزار شد، با اشاره به اهمیت فریضه نماز گفت: آنچه که همه ما باید آن را نصب‌العین خود قرار بدهیم، کلام اولیاء‌الله و کلام رحمت للعالمین است و به فرموده پیامبر اسلام (ص) نماز کلید بهشت و ستون دین است.

وی اظهار کرد: بهترین وسیله‌ای که یاد خداوند را برای ما متجلی می‌کند، «نماز» است و چنانچه این سفره لایزال الهی نصب‌العین قرار بگیرد، منجر به رستگاری انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

بهرام‌نیا، لازمه سعادتمندی و خوشبختی هر انسان در دنیا و آخرت را برپایی «نماز» ذکر کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام علی‌رغم حملات شدید در طول شبانه‌روز و فشار‌های سخت زیر باران گلوله و در اوج سختی، نماز را اقامه کردند، در واقع شاه‌کلید سعادتمندی انسان نماز است و منجر به گشایش در سایر امورات نیز خواهد شد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بر ضرورت توسعه فرهنگ اقامه نماز و اهتمام به برپایی نماز جماعت در مدرسه و تقویت اُنس با قرآن در دانش‌آموزان تأکید کرد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام در ادامه با تأکید بر توجه مدیران به برپایی هر چه بهتر فریضه نماز جماعت در ادارات، گفت: آراستگی ظاهری مساجد، مطابق با اصول فکری و اعتقادی و رعایت نظافت و بهداشت برای پاکیزه‌تر شدن مساجد باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: برخی نمازخانه‌های بین راهی مناسب و در شأن و تراز نمازگزاران نیست که مسئولان مرتبط با حوزه مساجد باید به توسعه و تجهیز این اماکن مقدس، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند تا معنویت مضاعفی در این مساجد ایجاد شود.

وی با قدردانی از دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خصوص فرهنگ‌سازی در ارتباط با اقامه نماز، به مدیران دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد از تمام ظرفیت‌های موجود برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر نماز جماعت در ادارات و مدارس استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha