ضرورت بازنگری در نظام تعلیم و تربیت
کد خبر: 4124129
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
امام جمعه ایلام تأکید کرد

ضرورت بازنگری در نظام تعلیم و تربیت

حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار با تأکید بر ضرورت بازنگری متناسب با نظام تعلیم و تربیت اسلامی گفت: هزینه برای نظام آموزشی و امور تربیتی و پرورشی هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است؛ هر چند که محصولات آن دیرتر بروز پیدا می‌کند، اما هر چه در این زیرساخت هزینه شود ثمرات شیرین آن برای جامعه خوشایند خواهد بود.

حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز، پنجم اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن تبریک میلاد فرخنده سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار اظهار کرد: واقعا انتخاب مناسبی برای پاسداران انقلاب اسلامی میلاد امام حسین(ع) است تا سرمشق مناسبی برای زندگی پاسداری سید و سالار شهیدان و شهادت‌طلبی باشد.

وی با بیان اینکه میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) پرچمدار نهضت حسینی و روز جانباز است، چراکه این حضرت بهترین الگو برای جانبازان سرافراز جامعه‌ ماست. همچنین میلاد سیدالساجدین علی بن الحسین(ع) و روز صحیفه‌ سجادیه است که لازم است یک رویکرد جدی به این کتاب ارزشمند داشته باشیم.

امام جمعه ایلام با اشاره به در پیش بودن روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اظهار کرد: نظام آموزش و پرورش نظام تأثیرگذاری است که می‌تواند تعالی و موفقیت کشور یا خدای ناخواسته پسرفت آن را ترسیم کند و اینکه جایگاه کشور در موقعیت جهانی کجا قرار بگیرد و این پیشرفت یا پسرفت کشور از ابتدایی‌ترین مرحله‌ آموزش شکل می‌گیرد.

کریمی‌تبار تأکید کرد: نیاز است نظام آموزش و پرورش مورد توجه جدی قرار گیرد، چون در یک مقطعی از زمان در کشور، این نهاد تأثیرگذار مورد غفلت قرار گرفت و آنچنان که باید از نظر اقتصادی جامعه‌ ارزشمند فرهنگی ما مورد توجه نبوده و به معلمان عزیز ما آسیب وارد شد و امروزه ما بهترین معلم‌هایی که نسل آینده را تربیت می‌کنند داریم و البته در کنار این عزیزان کسانی هستند که باید در رفتار خود تغییر داشته باشند، چراکه فرزندان ما به‌عنوان امانت‌های الهی در دست آن‌ها هستند و نباید مطالبی که در شأن نظام تعلیم و تربیت اسلامی است در کلاس درس مطرح شود.

وی با بیان اینکه هزینه برای نظام آموزشی و امور تربیتی و پرورشی هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: هر چند که محصولات آن دیرتر بروز پیدا می‌کند، اما هر چه در این زیر ساخت هزینه شود ثمرات شیرین آن برای جامعه خوشایند خواهد بود.

امام جمعه ایلام با تأکید بر ضرورت بازنگری متناسب با نظام تعلیم و تربیت اسلامی ادامه داد: باید معلمان دلسوزی که تحصیلات و مهارت خود را در دانشگاه فرهنگیان می‌آموزند بر سر کرسی تدریس مدارس حضور پیدا کنند و طبیعتا آموزش و پرورش تنها جایی نیست که برای حق‌الزحمه هزینه‌ای به آن‌ها پرداخت شود، چون موضوع تربیت و تعلیم نسل آینده کشور ماست و مسئولیت سنگینی است و هر کسی شایستگی آن را ندارد.

کریمی‌تبار ادامه داد: یکی از نکاتی که برای جامعه‌ ما مهم است بحث تورم و گرانی افسارگسیخته و افزایش قیمت دلار است که رئیس جمهور محترم در محضر مقام معظم رهبری فرمودند به رهبری و مردم عزیز کشورمان عرض می‌کنم که وضع تورم فعلی را بی‌تردید کنترل خواهیم کرد و ما به گفته‌های ایشان که آدم صادق و عادلی است اطمینان داریم و اقدامات هدفمندی هم از طرف دولت سیزدهم آغاز شده که به‌عنوان نمونه می‌توان به تلاش برای حذف دلار در معاملاتی که با کشور‌های خارجی داریم و با استقبال برخی از کشور‌ها مواجه شده و طبیعتا استمرار این کار برای آنان که سود آن‌ها در دلار است و ضرر خود را از طریق صیانت دلار بر اقتصاد جهان جبران می‌کنند یک آغاز ناخوشایندی است و طبیعتا کارشکنی می‌کنند.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به چین گفت: دو کشور پنجاه میلیار دلار تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند که ۱۹ قرداد به امضای طرفین رسیده که طبیعتا یک طرف تجاری پرجمعیت و پر مصرفی مثل چین می‌تواند بازار ارزشمندی برای جمهوری اسلامی باشد، به‎خصوص در شرایط فعلی که آمریکا دشمن مشترک هر دو کشور است.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: طبیعتا دشمنی که جنگ ترکیبی علیه ما راه انداخته است هر جایی که یک خاکریز آسیب‌پذیر تشخیص دهد از آن خاکریز تهاجم خواهد کرد و امروز اقتصاد ما را خاکریز آسیب‌پذیر تشخیص داده و تمرکز خود را بر روی اقتصاد ما قرار داده است.

کریمی‌تبار ادامه داد: دولت محترم و سرمایه‌داران خصوصی در برابر این تهاجم اقتصادی دشمن بایستند، همانطور که ما در سخت‌ترین شرایط توانستیم در مسائل نظامی آن چنان پیشرفت کنیم که برای ما قدرت باز دارندگی ایجاد کند و در دل دشمنان ما ایجاد رعب و وحشت کند و به‌عنوان فروشنده تسلیحات نظامی در دنیا مطرح باشیم و به رغم تحریم‌های شکننده‌ای که دشمن داشته مشتری پیدا کنیم و اگر چنانچه این همت و اراده در مسائل اقتصادی پای کار بیاید به راحتی می‌توان بر اینها غلبه پیدا کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان ایلام تأکید کرد: درخواست ما این است که دولت جوری وارد عرصه شود که تناسبی بین دخل و خرج مردم ایجاد شود و سفره مردم کوچک‌تر از این نشود.

کریمی‌تبار با تقدیر از دستگاه قضا برای صدور حکم اعدام جمشید شارمهد و قدردانی از سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: ناراحتی آلمان از این موضوع جای سؤالات فراوانی دارد و گویای بسیاری از مسائل است.

امام جمعه ایلام گفت: کشور‌های غربی تلاش زیادی کردند تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را جزو گروه‌های تروریستی قرار دهند، ولی دریافتند که این اقدام تبعات بسیار سنگینی برای آن‌ها خواهد داشت و از این موضوع عقب‌نشینی کردند.

انتهای پیام
captcha