هدف بعثت رسول اکرم(ص) بیان آیات الهی بر مردم است
کد خبر: 4122725
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷

هدف بعثت رسول اکرم(ص) بیان آیات الهی بر مردم است

امام جمعه ایلام با بیان اینکه هدف بعثت رسول اکرم(ص) در قرآن کریم بیان آیات الهی بر مردم بیان شده است، افزود: پیامبر گرامی اسلامی مبعوث شد تا مردم زمان خود و بعد خود را به سوی تزکیه و رشد هدایت کند و حکمت را به آنها بیاموزد.

حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تباربه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز، ۲۸ بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی(ره) شهر ایلام برگزار شد، ضمن تبریک عید مبعث پیامبر، گفت: عید مبعث عیدی است که پیامبران الهی، تلاش کردند انسان را به خدا وصل و فطرت انسان را بیدار کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار با بیان اینکه هدف بعثت رسول اکرم(ص) در قرآن کریم بیان آیات الهی بر مردم بیان شده است، افزود: پیامبر گرامی اسلامی مبعوث شد تا مردم زمان خود و بعد خود را به سوی تزکیه و رشد هدایت کند و حکمت را به آن‌ها بیاموزد.

وی با بیان اینکه امروز جاهلیت مدرن به مراتب بدتر از جاهلیت ۱۴۰۰ سال پیش است، گفت: امروز استکبار جهانی، در لفافه حقوق بشر و آزادی، جنایت‌های بی‌شماری در حق بشر مرتکب می‌شود، زلزله در کشور ما و همچنین کشورهای ترکیه و سوریه آمده است و کسی که زیر آوار مانده نیاز به کمک دارد، اما، چون آمریکا، سوریه را تحریم کرده است کسی کمک نمی‌کند و آیا جنایتی از این بالاتر وجود دارد.

امام جمعه ایلام با اشاره به راهپیمایی کم‌نظیر مردم ایران اسلامی در روز ۲۲ بهمن، تصریح کرد: این روز یک روز تاریخی است که در تقویم ما ثبت خواهد شد که به نوبه خود از مردم ایران اسلامی و ایلام که عزت آفریدند، غیرت ملی و دینی خود را به نمایش گذاشتند تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند: که به ملت ایران اظهار تعظیم می‌کنم و از ملت ایران اسلامی قدردانی کردند، ۲۲ بهمن امسال تاریخی شد و تبلیغات گسترده دشمن برای عدم حضور در این راهپیمایی، فراگیر بود و هزینه‌های بسیاری در فضای حقیقی و مجازی انجام دادند و امید داشتند که مردم به صحنه نیایند، اما با این وجود، امسال بیشترین شرکت‌کننده در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور داشتند.

کریمی‌تبار گفت: یکی از ویژگی‌های راهپیمایی۲۲ بهمن امسال، پیوند بین آحاد ملت ایران بود، دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در کنار سایر نسل‌های انقلاب در راهپیمایی حضور یافتند و هزینه‌های دشمن در ایجاد فاصله در بین نسل‌های جدید و انقلاب، نتیجه معکوس داد و حضور در ۲۲ بهمن امسال حضور با شناخت، آگاهانه و برخواسته از وحدت و همدلی بود و همه آحاد برای پشتیبانی و حمایت از نظام به میدان آمدند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار افزود: در این مراسم همه آحاد آگاهانه حضور داشتند و یک همه پرسی برای تائید نظام اسلامی راه انقلاب، امام، ولایت و شهدا بود و این راهپیمایی نشان داد که انقلاب ما هنوز پویا است و مردم در مسیر امام، ولایت و شهدا بوده و مسیر استقامت را طی می‌کنند.

وی تصریح کرد: نظامی که در رأس آن ولایت فقیه باشد که چنین نظامی گمشده دنیای امروز است و نظام ولایت فقیه بهترین نظام حاکم در دنیا است و اگر حاکمان و مردمان امروز دنیا بدانند که ولایت و عدالت فقیه یعنی چه، تقوا و دلسوزی که ولایت فقیه دارد یعنی چه، خواسته و ناخواسته عاشق نظام ولایت فقیه خواهند شد البته این حضور مردم برای مسئولان و کارگزاران تکلیف بیشتری ایجاد می‌کند چرا که مردم مشکل تورم، گرانی، بیکاری و برخی تبعیض‌ها را دارند، اما نظام برای آنان مهم‌تر است و به صحنه آمدند و مسئولان احساس نکنند که مردم به وضع موجود راضی هستند.

امام جمعه ایلام گفت: مردم ما مردمی هستند که در روز‌های سخت که احساس خطر کنند پای کار هستند، اما مسئولان باید تلاش کنند از ظرفیت فوق‌العاده‌ای که در کشور وجود دارد، مشکلات را حل کنند و بار سنگین تورم و گرانی را از دوش مردم بردارند.

وی با اشاره به اینکه سفر ریاست جمهوری به چین نقطه عطفی در روابط ما با دنیا و دیپلماسی کشور است، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا یک زمانی اعلام کرد که هر کس با ما نیست بر علیه ماست و این اعلام تک قطبی بودن دنیا و کدخدا بودن آمریکا در دنیا بود، اما با چنین روابطی از جمله ارتباط ایران با روسیه و چین، با جمعیت زیاد و باز شدن بازار‌های تجاری و اقتصادی، هم شکستن تحریم‌ها ایجاد شده و هم اعلام زوال تک قطبی بودن دنیا است.

انتهای پیام
captcha