امروز بیشتر از همیشه نیازمند وحدت و همدلی هستیم
کد خبر: 4121124
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

امروز بیشتر از همیشه نیازمند وحدت و همدلی هستیم

امام جمعه ایلام گفت: در این ایام نیاز به وحدت بیشتری است و همان‌طور که دشمنان علیه ما بسیج شده‌اند مردم ما باید با همدلی و وحدت برای پیروز شدن بر مشکلات موجود تلاش کنند.

امام جمعه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز، ۲۱ بهمن‌ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی(ره) ایلام برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: خداوند توفیقی به ملت ایران عطا کرد که انقلاب بزرگی را در جهان ایجاد کنند که آمال انبیا و بندگان صالح خدا بود و قرن‌ها انتظار چنین حکومتی را می‌کشیدند.

وی با بیان اینکه خداوند این شایستگی را به مردم ما عطا کرد که با وجود دشمنی‌های استکبار جهانی انقلاب ما جشن ۴۰ سالگی را پشت سر گذاشته و اکنون جشن چهل وچهارسالگی آن است، تصریح کرد: انقلاب ما هنوز در مسیر اهداف اولیه خود حرکت می‌کند و پایبند به شعار‌های اول انقلاب است و نه تنها در داخل کشور بلکه در دنیا تاثیر گذار بوده و هست و دنبال گسترش عدالت و آزادی و پیشرفت در جامعه‌ی امروزی است.

کریمی‌تبار گفت: این انقلاب بالاترین سرمایه‌ای است که داریم و ۲۲ بهمن امسال همچون سال‌های گذشته صحنه‌ حضور مردم خواهد بود، مردمی که در تهدید‌های دشمن و بمباران‌های دشمن بعثی در این راهپیمایی حضوری عبادی و سیاسی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه امروزه نگاه دشمنان به خیابان‌های کشور در روز ۲۲ بهمن دوخته شده که ببینند آیا همان شور و شوق انقلابی وجود دارد یا مردم از اهدافشان فاصله گرفته‌اند، گفت: کسانی که تلاش کردند این انقلاب را خاموش کنند خودشان خاموش شدند و به فراموشی سپرده شدند یا خواهند شد.

امام جمعه ایلام ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در وصیتشان به امام علی (ع) جمله‌ای می‌فرماید که مصداق آن می‌تواند مردم ما در این زمانه باشد، ایشان فرمودند: یا علی مردمی که عجیب‌ترین ایمان و بزرگترین یقین دارند کسانی هستند که پیامبر اکرم را درک نکردند و دسترسی به حجت خداوند ندارند و ایمان آن‌ها براساس نوشته‌ای است که روی کاغذ است که این ایمان فوق‌العاده ارزشمند است.

کریمی‌تبار تصریح کرد: امام راحل و مردم سختی‌های زیادی را متحمل شدند تا صدای «لا اله الا الله» در جهان طنین‌انداز شود و زمینه حکومت جهانی حضرت حجت بن الحسن(ع) در جهان فراگیر شود.

وی ادامه داد: در این ایام نیاز به وحدت بیشتری است و همان‌طور که دشمنان علیه ما بسیج شده‌اند مردم ما باید با همدلی و وحدت برای پیروز شدن بر مشکلات موجود تلاش کنند و با کمک خداوند متعال مشکلات قابل حل است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با اشاره به عفو بسیاری از مجرمان در حوادث اخیر، گفت: اقدامی که رهبر فرزانه ما انجام دادند و آن هم بخشش گسترده‌ کسانی بود که خواسته و ناخواسته به ابزاری در دست دشمن به براندازی نظام جمهوری اسلامی اقدام کردند که این عفو گسترده و فراگیر به عنوان پدری که دلسوز فرزندان خود است و لغزش‌ها و جرم‌های آن‌ها را نادیده می‌گیرد و دوست ندارد لکه‌ سیاهی در تاریخ زندگی آن‌ها باشد و سرنوشت و آینده آن‌ها را دچار ابهام و تاریکی کند بسیار ارزشمند است و این کار موجب شد کسانی که دچار لغزش شدند به خود بیایند و در دام گرگ‌های گوسفندنما گرفتار نشوند.

کریمی‌تبار ادامه داد: ولایت فقیه نشان داد خیرخواه و دلسوز مردم است و آنجایی که دشمنان برای ایجاد تفرقه، آشوب و برادرکشی تلاش کردند این عفو رهبری مانند باران رحمتی آرامش را به جامعه ما بازگردانند.

وی تصریح کرد: این رویکرد نشان می‌دهد که نقش ولایت فقیه با حاکمانی که دنبال دنیای خودشان هستند تا چه اندازه متفاوت است و عزیزانی که فریب خورده‌اند و احساس می‌کنند که تبلیغات فریبنده دشمن ذهن آن‌ها را تغییر داده به خود بیایند که آن‌ها دوست ما نیستند بلکه دشمن ما و در پی گمراه کردن مردم ما هستند.

امام جمعه ایلام با اشاره به زلزله خوی و خسارت‌های جانی و مالی وارد شده به مردم، گفت: درس این حوادث این است که مسئولان توجه کنند که در ساخت و ساز‌ها اصول ایمنی رعایت شود و سازه‌هایی که ساخته می‌شود باید در برابر زلزله مقاوم باشند و بدانند که برخی از تسامح‌ها و غفلت‌ها تبعات سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

کریمی‌‍تبار تأکید کرد: کسانی که می‌سازند و مهندسی که ناظر است که اگر خدای ناخواسته مشکلی ایجاد کند، روز قیامت باید پاسخگو باشد، در این دنیا ممکن از قانون فرار کند، ولی فردای قیامت در ریختن خون آن‌هایی که تلف می‌شوند شریک خواهد بود.

انتهای پیام
captcha