امدادرسانی کشورهای جهان به زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه + فیلم
کد خبر: 4120494
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴

امدادرسانی کشورهای جهان به زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه + فیلم

سیل کمک‌های کشورهای مختلف جهان به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه آغاز شده و برخی کشورها نیروهای امدادی خود را برای یاری آسیب‌دیدگان به این مناطق اعزام کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از دیلی صباح، وزارت فوریت‌های روسیه اعلام کرد که امدادگران روسی برای کمک به رفع عواقب زلزله ویرانگر روز دوشنبه راهی ترکیه و سوریه شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، الکساندر کورنکوف، وزیر فوریت‌های روسیه، تیمی از امدادگران را به ترکیه و سوریه اعزام کرده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، سه فروند هواپیما با امدادگران روسی به مقصد ترکیه پرواز کرده‌اند. در مجموع، بیش از 100 امدادگر و همچنین سگ‌های زنده‌یاب برای انجام عملیات جستجو و نجات به ترکیه و سوریه اعزام خواهند شد.

تلویزیون مرکزی چین هم امروز سه شنبه گزارش داد که این کشور اعلام کرده است که اولین کمک  خود به مبلغ 40 میلیون یوان (5.9 میلیون دلار) را به عنوان کمک اضطراری برای کمک به زلزله‌زدگان در ترکیه ارائه خواهد کرد.

این تلویزیون افزود که صلیب سرخ چین همچنین کمک اضطراری به ارزش 400 هزار دلار به ترکیه و سوریه ارائه خواهد کرد.

چندین کشور در بالکان از اعزام تیم‌های تخصصی برای حمایت از مقامات ترکیه در کار جستجو و نجات برای بازماندگان زیر آوار خبر دادند. کشورهای بالکان که تاکنون اعلام کرده‌اند تیم‌های جستجو و نجات به ترکیه اعزام می‌کنند شامل کرواسی، صربستان، مونته نگرو، بوسنی وهرزگوین و آلبانی هستند.

در همین راستا، ژاپن از اعزام تیم ملی امداد و نجات اضطراری خود به ترکیه خبر داد.  سفارت ژاپن در آنکارا در بیانیه‌ای اعلام کرد که امدادرسانان از عصر روز دوشنبه وارد ترکیه و عازم استان آدانا یکی از مناطق زلزله‌زده شده‌اند.

وزارت فوریت‌های قزاقستان نیز اعلام کرد که یک تیم جستجو و نجات این کشور را در مسیر خود به سمت مناطق آسیب دیده در ترکیه ترک کرده است. این وزارتخانه توضیح داد که این تیم شامل پرسنل جستجو و نجات، سگ‌های مواد یاب و تجهیزات مبارزه با بلایا است. در همین زمینه، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (UNOCHA) روز دوشنبه از آمادگی تیم‌های اضطراری خود برای اعزام به مناطق زلزله‌زده در ترکیه و سوریه خبر داد.

نیروهای روس در حال آواربرداری و امدادرسانی در زلزله سوریه

دفتر سازمان ملل در توییتر نوشت: ما از زلزله ویرانگری که ترکیه و سوریه را در اوج زمستان سخت لرزاند، شوکه شده‌ایم. این دفتر افزود: تیم‌های اضطراری ما در حال حاضر مشغول ارزیابی خسارت و آماده‌سازی برای شرکت در عملیات جستجو و نجات هستند.

فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، همبستگی این نهاد را با مردم ترکیه و سوریه اعلام کرد. او در بیانیه‌ای گفت که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد آماده است تا در صورت امکان از طریق تیم‌های میدانی خود در ارائه کمک‌های فوری به بازماندگان شرکت کند.

تاکنون ایالات متحده و 13 کشور در اتحادیه اروپا پیشنهاد اعزام تیم‌های نجات و تجهیزات برای کمک به ترکیه پس از زلزله را داده‌اند. براساس گزارش کمیسیون اروپا، این فهرست شامل بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، فرانسه، یونان، هلند، لهستان، رومانی، مجارستان، ایتالیا، اسپانیا، مالت و اسلواکی است.

انتهای پیام
captcha