ششمین جشنواره «غذای فجر» در امامزاده طاهر(ع) کرج برگزار شد + عکس
کد خبر: 4120260
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱

ششمین جشنواره «غذای فجر» در امامزاده طاهر(ع) کرج برگزار شد + عکس

ششمین جشنواره «غذای فجر» از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج و با حضور خانواده‌ها و بانوان قرآنی محله‌های حصارک و مهرشهر در آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) برگزار شد.

ششمین جشنواره «غذای فجر» مرکز قرآنی امامزاده طاهر(ع) کرج

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، ششمین دوره از جشنواره غذاهای سالم سنتی و محلی با عنوان «غذای فجر» ویژه بانوان قرآنی و خانواده‌های محله‌های حصارک و مهرشهر، ۱۷ بهمن‌ماه در آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) کرج با داوری مهناز خزائی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج و با همکاری پایگاه مقاومت بسیج شهیده طاهره هاشمی، آستان مقدس امامزاده طاهر(ع)، کتابخانه عمومی دکتر معین و آستان مقدس امامزاده محمد(ع) و سکینه(س) برگزار شد.

مهناز خزائی، داور جشنواره «غذای فجر» و کارشناس فرهنگی کتابخانه دکتر معین مهرشهر استان البرز، آشنایی مادران خانواده‌ها با تغذیه سالم و سلامت را یکی از اهداف راهبردی این جشنواره غذایی دانست و اظهار کرد: نگاه اجتماعی امامین انقلاب و همچنین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این بوده و هست که عزت و کرامت بانوان و خانواده‌ها در جامعه ارتقا یابد.

وی معرفی مشاهیر و بانوان موفق را در رشد و بالندگی یک جامعه بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: مادران مهارت‌دیده و اهل تجربه و خانواده‌های قرآنی نقش مضاعف‌تری در پیشرفت و تربیت فرزندان و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه دارند که نیاز است مورد حمایت متولیان دولت و مجلس قرار گیرند.

داور ششمین جشنواره «غذای فجر» با بیان اینکه خانواده‌ یک واحد رسانه فراگیر اجتماعی و اخلاقی و زیبایی‌ها محسوب می‌شود، گفت: جامعه‌ای موفق خواهد شد که سایر اقشار سهم بالایی در مشارکت با برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و قرآنی را دارند. همچنان که افق نگاه امامین انقلاب نیز بر این محورهای مذکور است.

تجلیل از 23 بانوی هنرمند البرزی 

همچنین در پایان از میان 23 نوع از غذاهای سنتی و محلی بانوان البرزی، به ترتیب نگار حامدیان به‌عنوان نفر اول در بخش پخت غذا(آش)، سمانه لطف‌خدایی به‌عنوان نفر اول در بخش سالادها و آزاده سادات سیدی به‌عنوان نفر اول در بخش کیک و شیرینی برگزیده شدند و از مابقی که حائز رتبه شایسته تقدیر در ششمین جشنواره «غذای فجر» در مرکز قرآنی امامزاده طاهر(ع) کرج شدند، توسط محمدعلی زمانی تجلیل شد.

هاجر محمدی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha