جمعی از مسئولان ایلام با خانواده شهید «حمید فروشی» دیدار کردند
کد خبر: 4118676
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
به‌مناسبت دهه فجر

جمعی از مسئولان ایلام با خانواده شهید «حمید فروشی» دیدار کردند

به‌مناسبت دهه مبارک فجر و در آستانه ولادت با سعادت حضرت علی(ع) و روز پدر، جمعی از مسئولان، نخبگان و استعداد‌های برتر شامگاه ۱۰ بهمن‌ماه، با خانواده معظم شهید گرانقدر «حاج حمید فروشی» دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار با خانواده شهید گرانقدر حاج حمید فروشی به مناسبت دهه مبارک فجربه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان ایلام، شامگاه، ۱۰ بهمن‌ماه، ناصر نجفی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام، محمد ایدی، رئیس بنیاد نخبگان استان، فیض‌اله، خسروی مشاور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری ایلام، جمال اسدی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به همراه جمعی از نخبگان و استعداد‌های برتر به‌منظور تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و تجلیل از ایثار و فداکاری آنان با خانواده معظم شهید «حاج حمید فروشی» دیدار و از مقام والای آن شهید گرانقدر تجلیل کردند.

در ابتدای این مراسم مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام انقلاب و نظام را مدیون ایثار و از خودگذشتگی شهدا دانست و گفت: وظیفه آحاد مردم است که همواره قدردان این ایثار و از خودگذشتگی باشند و سیره و منش شهدا را سرلوحه امور خود قرار دهند، چرا که سعادت انسان در گرو حرکت در امتداد مسیر نورانی شهدا است.

در ادامه رئیس بنیاد نخبگان استان ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) و روز پدر و دهه مبارک فجر، اظهار کرد: توفیق شامل حال ما شده است که در این ایام مبارک در دیدار با خانواده شهدا باشیم و خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: شهید و خانواده شهید مورد رحمت و درود و عنایت پروردگار هستند.

ایدی با اشاره به ماموریت‌های بنیاد ملی نخبگان، افزود: هدف بنیاد سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در زمینه شناسایی و توانمندسازی استعداد‌های برتر، جذب و بکارگیری نخبگان در جهت تاثیرگذاری در جامعه و در نهایت تکریم و الگوسازی برای جوانان و اقشار جامعه می‌باشد و هم شهید و هم خانواده شهید جز سرآمدان و الگو‌های تاثیرگذار جامعه هستند و باید ایثار و فداکاری‌های آنان را به جامعه و بخصوص استعداد‌های برتر جوان معرفی نمود.

ایشان تصریح کرد: این برنامه و تجلیل در راستای این هدف بنیاد ملی نخبگان بوده و در جمع حاضر، تعدادی از استعداد‌های برتر حضور دارند که راه شهید حاج حمید فروشی را ادامه خواهند داد.

معاون توسعه استانداری نیز ضمن تجلیل از صبر و استقامت خانواده معظم شهدا به‌ویژه همسران معزز شاهد، اظهار کرد: ما براساس وظیفه دینی خود، در راستای قدردانی و سپاسگزاری به خدمت خانواده‌های عزیز شهدا رسیده‌ا‌یم و همواره خود را مدیون شهدا و خاندان معظم ایشان می‌دانیم.

گفتنی است، جانباز شهید والامقام «حاج حمید فروشی» در سال ۱۳۳۸ در شهرستان ملکشاهی دیده به جهان گشود و در ۱۸ مردادماه سال ۶۷، در سن ۲۹ سالگی در منطقه جنگی صالح آباد، بر اثر اصابت گلوله مستقیم دشمن بعثی قطع نخاع و به مقام پرافتخار جانبازی نائل شد، شهید سرانجام پس از تحمل بیش از ۳۲ سال درد و رنج ناشی از مجروحیت، روز یکشنبه یکم فروردین ماه سال ۱۴۰۰ در سن ۶۲ سالگی بر اثر سکته مغزی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به یاران شهیدش پیوست.

انتهای پیام
captcha