نشست شورای فرهنگ عمومی در ایلام برگزار شد
کد خبر: 4118671
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

نشست شورای فرهنگ عمومی در ایلام برگزار شد

نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام با موضوع مسائل فرهنگی اولویت‌دار استان امروز، 11 بهمن‌ماه برگزار شد.

نشست شورای فرهنگ عمومی ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، امام جمعه ایلام، امروز، ۱۱ بهمن‌ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با بیان اینکه باید نقش نماز و معنویت در مسائل فرهنگی دیده شود، گفت: نماز یکی از راهکار‌های اصلی کاهش آسیب‌های اجتماعی است که باید به سمت معنویت در جامعه حرکت کنیم.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه در استان ظرفیت کار فرهنگی بسیار است اما فرهنگ کار ضعیف  است، بیان کرد: سبک زندگی اسلامی در درون خانواده‌ها باید فرهنگ‌سازی شود و فرهنگ یکی از مهمترین مسائل استان است.

کریمی‌تبار با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های استان مثل صنایع دستی، اربعین برای اشتغال استفاده شود، تأکید کرد: تولیدات استان بسیار با کیفیت هستند، باید روی این مسئله کار کرد، اگر فرهنگ کار تقویت شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در استان کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: بی‌تفاوتی اجتماعی از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و استفاده از فضای مجازی و سواد رسانه‌ای از دیگر مسائل مهم فرهنگی در استان محسوب می‌شود که باید روی آن کار شود.

در این نشست اقدام به خودکشی، کمبود زیرساخت‌های فرهنگی و گردشگری، آسیب‌های فرهنگی، حاشیه‌نشینی، نگهداری و استفاده از سلاح گرم، بالا رفتن سن ازدواج و افزایش نرخ تجرد قطعی، اعتیاد به مواد مخدر سنتی و صنعتی، پایین بودن میزان نشاط اجتماعی، مهاجرت نخبگان و تحصیل کرده‌ها و بی‌تفاوتی اجتماعی و کاهش احساس مسئولیت اجتماعی از مسائل اولویت دار استان اعلام شد.

در این نشست درباره سوژه‌های نهایی برای تولید فیلم سینمایی با موضوع دفاع مقدس بحث و بررسی شد.

انتهای پیام
captcha