برگزاری مرحله نهایی آخرین بخش مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4117123
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷

برگزاری مرحله نهایی آخرین بخش مسابقات سراسری قرآن

مرحله نهایی آخرین بخش از بخش‌های سه‌گانه مسابقات سراسری قرآن کریم که اختصاص به بخش معارفی دارد از هشتم تا یازدهم بهمن‌ماه در استان قم برگزار می‌شود.

برگزاری مرحله نهایی آخرین بخش مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا، مرحله نهایی بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که آخرین بخش از بخش‌های سه‌گانه این مسابقات است از شنبه هشتم بهمن‌ماه به میزبانی استان قم آغاز می‌شود و یازدهم این ماه به کار خود پایان می‌دهد.

در این مرحله از مسابقات مجموعاً 74 نفر در دو بخش بانوان و آقایان و در سه رشته تفسیر عمومی قرآن(بخش اهل سنت و بخش شیعه)، ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه و ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

در بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مجموعاً ۲۰ هزار و ۱۰۸ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که شامل ۱۲۱۴۵ نفر در رشته تفسیر عمومی قرآن کریم، ۵۵۲۲ نفر در رشته ترجمه نهج‌البلاغه و ۲۴۴۱ نفر در رشته ترجمه صحیفه سجادیه بوده است.

بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن در سه مرحله استانی، مقدماتیِ کشوری و نهاییِ کشوری برگزار می‌شود. مرحله استانی این رویداد با حضور بیش از 20 هزار نفر به صورت آنلاین برگزار و از بین آنها 236 نفر به مرحله مقدماتیِ کشوری راه‌یافته و پس از برگزاری آزمون آنلاین شفاهی، 74 نفر به مرحله نهایی کشوری راه پیدا کرده‌اند.

مرحله فینال بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن به دو صورت کتبی و شفاهی طی روزهای هشتم تا دوازدهم بهمن‌ماه به میزبانی استان قم و به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

مشاهده اسامی راهیافتگان به مرحله نهایی بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن

انتهای پیام
captcha