مصلی گزینه فعلی محل برگزاری نمایشگاه کتاب است
کد خبر: 4115521
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
زمان و مکان احتمالی از زبان معاون وزیر ارشاد

مصلی گزینه فعلی محل برگزاری نمایشگاه کتاب است

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از برگزاری نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم در فاصله 20 تا 30 اردیبهشت‌ماه خبر داد و تلویحا احتمال برگزاری نمایشگاه در مصلی امام خمینی را قوی‌تر دانست.

زمان و مکان احتمالی سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب از زبان معاون وزیر اشاد

به گزارش خبرنگار ایکنا، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حاشیه اختتامیه جشنواره ملی صنعت چاپ در جمع خبرنگاران کتاب، درباره مکان احتمالی برگزاری نمایشگاه کتاب سال آینده گفت: از چند ماه قبل چند مکاتبه با شورای شهر و شهرداری تهران داشتیم و نیازهای نمایشگاه کتاب از جمله مساحت و میزان فضای مسقف، خدمات و ... را اعلام کردیم که نمایشگاه شهر آفتاب در حال حاضر فاقد این شرایط است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در بهار یا تابستان این شرایط از طرف ما اعلام شده و خواهش کرده بودیم اگر می‌خواهند شهر آفتاب میزبان نمایشگاه کتاب باشد، سعی کنند آن را به این شرایط نزدیک کنند. البته شهرداری تلاش‌هایی کرد و در بازدیدی که چند روز قبل انجام شد پیشرفت‌های آن نسبت به چند سال گذشته، که راکد بود، محسوس جلوه می‌کرد.

احمدوند اضافه کرد: در ادامه بازدیدی هم از مصلی امام خمینی انجام شد. البته به دلیل تجربه برگزاری نمایشگاه کتاب در سال و سال‌های گذشته شرایط مصلی را دقیق‌تر می‌دانیم و به نسبت چند ماه گذشته پیشرفت‌هایی داشته است. در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب که چند روز پیش جلسه اول آن با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، قرار شد که گزینه‌ها هم در شورا و هم در مشورت‌های دیگر از صنف و بیرون جمع‌بندی و خدمت وزیر ارائه و بعد درباره آن تصمیم گرفته شود. بنابراین هنوز تصمیم‌گیری نهایی صورت نگرفته اما تلاش مجموعه این است که تا نیمه اول بهمن آن را نهایی و اعلام کنیم.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تاریخ برگزاری نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم هم اظهار کرد: به دلیل اینکه اوایل اردیبهشت با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان همراه است، و بعد ماه رمضان فرصتی لازم است که نمایشگاه آماده شود؛ لذا به احتمال زیاد نمایشگاه کتاب بین 20 تا 30 اردیبهشت برگزار می‌شود.

رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب بیان کرد: چند کشور از جمله هند، ترکیه و تاجیکستان جزو گزینه‌های مهمانی بودند و رایزنی‌هایی با این کشورها صورت گرفته است. مهمان ویژه نمایشگاه تقریبا نهایی شده و یکی از سه کشور بالا خواهد بود.

احمدوند در بخش دیگر صحبت‌های خود برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی در سال 1402 را قطعی خواند و گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی هم در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه در حال بررسی است. حتما در سال آینده نمایشگاه مجازی خواهیم داشت اما رضایتمندی مردم و ناشران شرط اصلی است که دو نمایشگاه حضوری و مجازی مانند سال گذشته هم‌زمان یا در دو تاریخ متفاوت برگزار شود.

مطهره میرشکاری

انتهای پیام
captcha