اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با نماینده ولی‌فقیه در ایلام دیدار کردند
کد خبر: 4105815
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با نماینده ولی‌فقیه در ایلام دیدار کردند

رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و برخی از معاونت‌های وزارت جهاد کشاورزی با حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان امام جمعه ایلام، امروز، ۱۹ آذرماه در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار کردند.

نشست نماینده ولی فقیه با رئیس واعضای کمیسیون کشاورزی مجلسبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز، ۱۹ آذرماه در دیدار با رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و برخی از معاونت‌های وزارت جهاد کشاورزی که در دفتر نماینده، ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: استان ایلام دارای ظرفیت‌های بسیاری است که مورد غفلت واقع شده و به علت نبود برنامه‌های خاص و سرمایه‌گذار هدر می‌رود در حالیکه می‌تواند به یک منبع درآمد برای استان تبدیل شود.

امام جمعه ایلام افزود: از جمله پتانسیل‌ها در ایلام وجود درختان وحشی بلوط و بنه است که در صورت سرمایه‌گذاری از این ظرفیت‌ها امکان درآمدزایی و اشتغال برای استان و فرآوری محصولات خام درختان جنگلی استان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی منابع آبی در استان از مرز خارج می‌شود، افزود: در صورت بهره‌برداری و ایجاد سد بر روی این رودخانه‌ها، از هدررفت آب این منابع جلوگیری و استان از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در کشور و حتی در منطقه اراضی دیم به آبی تبدیل می‌شود.

کریمی‌تبار با تأکید بر اینکه استان در بخش کشاورزی ظرفیت خوبی دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه ایلام بخصوص در شهرستان دهلران یکی از قطب‌های تولید کلزاست، بنابراین احداث کارخانه فرآوری روغن یک نیاز و ضرورت به‌شمار می‌رود که برای ایجاد این واحد تبدیلی و تکمیلی با سرمایه‌گذاران و هلدینگ‌ها رایزنی شود.

امام جمعه ایلام گفت: ۱۱ درصد جمعیت استان ایلام عشایر کوچرو به‌عنوان یک قشر تولیدکننده و کم هزینه هستند که عواملی نظیر خشکسالی‌های مکرر، قیمت نهاده‌های دامی بالا، دیگر هزینه‌های جاری باعث ریزش جمعیت عشایر و دامداران و مهاجرت این قشر به حاشیه شهر‌ها شده است، در حالی‌که باید از جمعیت مولد و تأثیرگذار حمایت شود.

محمدجواد عسگری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست افزود: امروز اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با هدف بازدید میدانی، جمع‌بندی نقاط قوت، ضعف و ظرفیت‌های کشاورزی به استان ایلام برای دومین بار سفر کرده‌اند که جمع‌بندی این نظارت‌ها و بازدید‌های میدانی در کمیسیون بررسی و برای تزریق اعتبارات و برنامه‌ریزی‌ها جمع بندی نهایی می‌شود.

عسگری گفت: باید فضایی در جامعه ایجاد شود که مردم خدمات‌رسانی مسئولان را به چشم  مشاهده و در سر سفره خود لمس کنند. قوای سه‌گانه و سایر ارکان نظام هماهنگی و همسویی نزدیکی برای پیشبرد اهداف انقلاب و کمک به کاهش مشکلات جامعه دارند.

انتهای پیام
captcha