محفل انس با قرآن در دانشگاه ایلام برگزار شد
کد خبر: 4105443
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

محفل انس با قرآن در دانشگاه ایلام برگزار شد

به‌مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) محفل نورانی انس با قرآن کریم در دانشگاه ایلام برگزار شد.

سید جاسم موسویبه گزارش ایکنا از ایلام، محفل انس با قرآن با همت کانون دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه ایلام شامگاه، ۱۶ آذرماه در سالن آیت‌الله حیدری این دانشگاه برگزار شد.

در این محفل معنوی سیدجاسم موسوی، صادق نجفی و توحید اسماعیل‌بیگی قاریان ممتاز کشوری به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی حسینی‌فر، در این مراسم با عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: پیامبر عظیم‌الشان اسلام دو چیز گران‌بها را در میان مسلمانان به امانت گذاشت تا به آن تمسک جویند یکی قرآن و دیگری عترت؛ آن حضرت روزی نبوده که در زمان حیات خود از فضائل علی و آل علی نگفته باشد.

وی گفت: پیامبر اسلام در همان روز‌های آغازین بعثت وصایت و ولایت امیرالمؤمنین(ع) را اعلام کرد که علی، ولی و جانشین من برشماست و روز غدیر در یک تعبیر از امام رضا(ع) روز گرفتن عهد و میثاق و بیعت بود.

این مدرس حوزه تصریح کرد: پیامبر بار‌ها از منزلت و جایگاه علی گفتند و فرمودند علی نسبت به من مثل جایگاه سر است نسبت به بدن و در این بدن مادی سر مهمترین جایگاه نسبت به بدن را دارد و جایگاه فاطمه نسبت به من مثل جایگاه روح است و در حدیث کساء با اشاره به فاطمه بقیه افراد را نشان داد.

حسینی‌فر ادامه داد: در دعای عالیه المضامین در زیارت ائمه می‌خوانیم که من محبت شما را در دل دارم و به‌واسطه‌ این محبت حقی بر عهده شما دارم و در زیارت حضرت زهرا(س) می‌خوانیم که روحمان از برکت شما از آلودگی‌ها پاک می‌شود.

حضور مریم شفیعی حافظ روشندل قرآن در این مراسم و پاسخ وی به سؤالات دانشجویان و حاضران از دیگر برنامه‌های این محفل بود.

در پایان این مراسم که با اجرای حسن یوسفی‌نژاد از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد، حاضران با حضور پرچم آستان مبارک ثامن‌الحجج ع) دل‌های خود را روانه‌ بارگاه امام رئوف کردند.

انتهای پیام
captcha