20 سال خدمت جهادی به محرومان در جبهه منتظران خورشید
کد خبر: 4104208
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

20 سال خدمت جهادی به محرومان در جبهه منتظران خورشید

گروه جهادی منتظران خورشید تهران که بیستمین سال تأسیس خود را پشت سر می‌گذارد، طی اقدامی جهادی موفق به احداث و مرمت ۷۱ باب خانه در مناطق محروم سیستان و بلوچستان شده است.

جبهه جهادی منتظران خورشید

به گزارش ایکنا، جبهه جهادی منتظران خورشید یکی از گروه‌های جهادی است که 20 سال در حوزه خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان مناطق محروم کشور اقدام کرده و امروز توانسته است خدمات خود را به 140 روستای تحت پوشش در مناطق محروم ارائه کند. 

روایی، مدیر اطلاع‌رسانی جبهه جهادی منتظران خورشید در گفت‌و‌گو با ایکنا، به تشریح برنامه‌های این گروه جهادی پرداخت و اظهار کرد: به همت جبهه جهادی منتظران خورشید و با حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)، در اقدامی انقلابی طی زمانی کمتر از ۱۴۰ روز، احداث و یا مرمت ۷۱ باب خانه و ساخت یک باب حسینیه در روستاهای دور افتاده و صعب‌العبور شهرستان فنوج استان سیستان و بلوچستان تکمیل شده و همزمان با بیستمین سال تأسیس جبهه جهادی منتظران خورشید افتتاح شد.

وی در ادامه افزود: این اقدامات شامل پروژه‌های عمرانی نظیر احداث یک باب حسینیه، ساخت و ساز و مرمت منازل، احداث زمین چمن مصنوعی و ساخت چندین چشمه سرویس بهداشتی بوده است.

مدیر اطلاع‌رسانی جبهه جهادی منتظران خورشید بیان کرد: جبهه جهادی منتظران خورشید از سال ۱۳۸۱ فعالیت جهادی را با حضور تعدادی از دانش‌آموزان و دانشجویان در عرصه‌های مختلف آغاز کرده و طی نوروز ۱۴۰۱ نیز در بیستمین سال تأسیس به خدمت‌رسانی در روستاهای فنوج سیستان و بلوچستان پرداخت.

وی در ادامه اظهار کرد: این گروه جهادی در ابتدای فعالیت خود اصلی‌ترین فعالیت رسانه‌ای حرکت‌های جهادی را در کشور بنیان نهاده و در عرصه آموزشی با محوریت بهره‌گیری از ابزار هنر اقداماتی جدی و اثرگذار در کشور انجام داده است که مبنای تشکیل بسیاری از گروه‌های جهادی بوده است.

روایی ادامه داد: جبهه جهادی منتظران خورشید تاکنون خدمات بسیار زیادی را در پنج استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان، تهران، مرکزی، خوزستان و قم انجام داده است. این گروه جهادی با حضور به موقع در روستاهای محروم این استان‌ها اقدام به رفع محرومیت از نیازمندان می‌کند.

وی تصریح کرد: جبهه جهادی منتظران خورشید از ابتدای آغاز شیوع این ویروس منحوس کرونا بدون وقفه تمام اقدامات خدمت‌رسانی خود را در ۱۴۰ روستای تحت پوشش در استان‌های تهران، قم، مرکزی، خوزستان و سیستان و بلوچستان انجام داده است.

مدیر اطلاع‌رسانی جبهه جهادی منتظران خورشید ادامه داد: از جمله این‌ مناطق «احمدفداله» است که در پسِ کوه‌های زاگرس از محرومیت‌های زیرساختی برخوردار بوده که طی شش سال حضور منتظران خورشید، فعالیت‌های زیرساختی همچون آب‌رسانی، راهسازی، برق‌رسانی، ساخت ۱۰ مدرسه، دو مسجد و دو خانه عالم و دو خانه بهداشت انجام شده و 100 سری جهیزیه نیز در این اردو بین نوعروسان عشایر منطقه با مشارکت ستاد اجرایی توزیع شده است.

بنابر گزارش ایکنا، تشکیل قرارگاه جهادی شهید شوشتری – مقر بهداری با حضور جمع کثیری از پزشکان – دندانپزشکان و سایر تخصص‌های مورد نیاز مناطق محروم بخش‌هایی از جبهه جهادی است که از چندی پیش کار خود را به طور جد در این زمینه آغاز کرده‌اند.

تشکیل خاکریز خبرنگاران با عضویت خبرنگاران رسانه‌های صاحب نام و مطرح در کشور، خاکریز مطالعات و پژوهش، خاکریز عکاسان، خاکریز طراحان، خاکریز نویسندگان، خاکریز شاعران و … بخش‌هایی از گستره این حرکت جهادی است که پاتوقی برای انسجام نیروهای ارزشی انقلاب است.

بنابر اعلام مسئولان جبهه جهادی منتظران خورشید، تمامی گروه‌های جهادی، جهادگران، هنرمندان و فعالان خبری در سراسر کشور می‌توانند با ارسال پیام کوتاه به ۳۰۰۰۱۳۵۷۱۱۲۲ و یا از طریق رایانامه gjmk@yahoo.com و سایت gjmk.ir به این جبهه بپیوندند.

انتهای پیام
captcha