تقدیر مفتی عمان از برخورد با صهیونیست‌ها در حاشیه جام جهانی
کد خبر: 4102876
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲

تقدیر مفتی عمان از برخورد با صهیونیست‌ها در حاشیه جام جهانی

مفتی عمان از کسانی که در حاشیه برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر حاضر به مصاحبه با رسانه‌های رژیم صهیونیستی نشدند، قدردانی کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از العالم، شیخ احمد بن حمد الخلیلی، مفتی اعظم عمان، از کسانی که در قطر حاضر به مصاحبه با «صهیونیست‌های اشغالگر» نشدند، قدردانی کرد.

وی در توییتی نوشت: این قدردانی شامل قطری‌ها و سایر برادران عرب و مسلمان می‌شود که حاضر به گفت‌وگو با نمایندگان رژیم صهیونیستی نشده و به آن‌ها اعلام کردند اشغالگرانی هستند که هیچ حقی در سرزمین فلسطین ندارند.

مفتی اعظم عمان افزود که این مواضع نشان می‌دهد وضعیت امت اسلامی هنوز خوب است.

سخنان الخلیلی پس از آن مطرح می‌شود که روزنامه‌نگاران اسرائیلی در تلاش برای انجام مصاحبه‌هایی در حاشیه جام جهانی در قطر بودند اما با عدم استقبال اعراب مواجه شدند.

بسیاری از اعراب حاضر به مصاحبه با اسرائیلی‌ها نشدند و به آن‌ها یادآوری کردند که اشغالگر هستند و چیزی به نام «اسرائیل» وجود ندارد و فقط فلسطین اشغالی وجود دارد.

اعراب پرچم‌های فلسطین را در مقابل رسانه‌های اسرائیلی و جلوی دوربین‌های آن در همه جا به اهتزاز درآوردند، در حالی که روزنامه‌نگاران اسرائیلی تأیید کردند که رستوران‌ها و رانندگان تاکسی از پذیرش آن‌ها خودداری می‌کنند.

الخلیلی روز پنجشنبه از امتناع قطر از به رسمیت شناختن همجنس‌گرایی و تلاش این کشور برای معرفی اسلام از طریق جام جهانی که برای اولین بار در یک کشور مسلمان عرب برگزار می‌شود، تمجید کرد.

جام جهانی قطر شاهد حمایت مردمی و رسمی از آرمان فلسطین بوده و پرچم‌های فلسطین در بسیاری از مسابقات و در خیابان‌ها برافراشته شده است.

انتهای پیام
captcha