رونق اقتصادی با ثبت ۱۲ هزار شغل در ایلام تحقق یافت
کد خبر: 4102413
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

رونق اقتصادی با ثبت ۱۲ هزار شغل در ایلام تحقق یافت

استاندار ایلام با بیان اینکه رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان ایجاد شده است، گفت: تعهد اشتغال استان هفت هزار بوده اما تاکنون ۱۲ هزار شغل در سال جدید در استان به ثبت رسیده است که از مصادیق آن پیشی گرفتن ایلام از تعهد اشتغال و ثبت اشتغال بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در دو مجموعه ان جی ال و پتروشیمی دهلران است‌‌.

 نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادیابه گزارش ایکنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی استانداری  ایلام، حسن بهرام نیا، استاندار ایلام، امروز، ۵  آذرماه در نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی که در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد، اظهار کرد: خرسند هستیم که در این جلسه حضور یافتیم چراکه تولید و اشتغال استان روی پاشنه سرمایه‌گذاران می‌چرخد و گرم شدن دودکش کارخانجات توسط تولیدکنندگان انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مشکلات حوزه تولید به جدیت پیگیری می‌شود و در این راستا حوزه اقتصادی استان پای‌کار است گفت: استان ایلام در زمینه  تعهد اشتغال در سامانه رصد کشور، رتبه نخست را کسب کرده است و مرجع رسمی ثبت  اشتغال در هر استان،  وزارت کار، تعاون، رفاه اجتماعی و شورای عالی اشتغال است.

بهرام‌نیا با بیان اینکه رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان ایجاد شده است، گفت: تعهد اشتغال استان هفت هزار  بوده اما تاکنون  ۱۲ هزار شغل در سال جدید در استان به ثبت رسیده است که از مصادیق آن پیشی گرفتن ایلام از تعهد اشتغال و ثبت اشتغال بیش از  یک هزار و ۵۰۰ نفر تنها در دو مجموعه ان جی ال و پتروشیمی دهلران است‌‌.

استاندار ایلام به سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در ایلام نیز اشاره کرد و گفت: شرکت شستا برای تولید کاغذ سنگی در چرداول با ۲۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و شرکت غشاگر گستر با ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نمونه ای از رونق سرمایه گذاری و اشتغال در ایلام است.

وی در ادامه بر لزوم به‌کارگیری نیروی بومی در شرکت‌های نفت و گاز استان اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه‌ای بین استانداری، فنی و حرفه‌ای و وزارت نفت برای آموزش کارآموزان بومی و  تخصصی حوزه نفت و گاز منعقد شده است که این کارآموزان پس از فراگیری دانش تخصصی حوزه نفت و گاز در این حوزه فعالیت می‌کنند.

استاندار ایلام در ادامه خواستار شد شرکت‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی محصولات و نیازمندی‌های خود از واحد‌های تولیدی داخل استان تامین کنند و با تأکید بر حمایت تمام قد از سرمایه‌گذاران و حوزه تولید استان، اظهار کرد: کارگروهی در استانداری به‌صورت هفتگی مشکلات حوزه تولید را بررسی می‌کند.

انتهای پیام
captcha