گسترش روحیه و تفکر بسیجی در میان جوانان
کد خبر: 4102179
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
یادداشت

گسترش روحیه و تفکر بسیجی در میان جوانان

عملکرد بسیج در تمامی حوزه‌ها قابل تقدیر است و باید با ترویج تفکر و روحیه بسیجی در بین مردم خصوصاً نسل جوان، آنان را از لغزش‌ها و آسیب‌های پیش رو در امان نگاه داریم.

دلاور القاصی مهردشمنان امروز اصل اسلام و نظام را هدف گرفته و قصد دارند به هر شکل ممکن آنها را ریشه کن کنند که نمونه آن را می‌توان در تحمیل کردن جنگ ۸ ساله و همچنین فتنه انگیزی در کشور و برپایی اغتشاشات جست‌وجو کرد، اما به فضل الهی تاکنون همه تلاش‌های آنها بی‌فایده بوده و از این پس هم راه به جایی نخواهند برد.

در خصوص شکل‌گیری بسیج که زمان آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی است می‌توان گفت که در ۵ آذرماه ۱۳۵۸ به امر و فرمان مستقیم بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و بنا بر درایتی که ایشان داشته شکل گرفت و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی‌ماه ۱۳۵۹ به‌صورت کاملاً قانونی رسمیت جاودانه یافت و به نهاد بزرگتری به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملحق شد.

باید گفت، در جریان همین اغتشاشات اخیر دشمنان با چرب زبانی و به کمک رسانه‌هایشان برخی از جوانان و نوجوانان را فریب داده و به خیابان‌ها کشاندند تا به این وسیله راحت‌تر به مقاصدشان دست پیدا کنند که در نهایت با هوشیاری ملت با بصیرت کشور و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب دست خالی میدان را ترک کردند.

به فرموده رهبری همین نوجوانان و جوانی که هیجان زده به خیابان‌ها آمده و شعار‌هایی هم از روی غفلت دادند فرزندان این سرزمین و انقلاب هستند و می‌توان با پند و نصیحت آنها را متوجه اشتباهشان کرد و به آغوش انقلاب و نظام بازگرداند.

نمونه بارز آن می‌توان گفت در پی ایجاد اغتشاش و نا آرامی در چند روز گذشته در استان ایلام شهرستان آبدانان که برخی از اغتشاشگران دست به آتش زدن مسجد جامع شهر آبدانان زدند که به تبع آن باعث آتش گرفتن تمامی قرآن‌های داخل مسجد شد، که با توجه به حساسیت موضوع، نیرو‌های مخلص بسیجی به‌صورت ویژه دستگیری عامل یا عاملان این عمل قبیح را در دستور کار قرار دادند.

حال عملکرد بسیج در تمامی حوزه‌ها قابل تقدیر است و باید با ترویج تفکر و روحیه بسیجی در بین مردم خصوصاً نسل جوان، آنان را از لغزش‌ها و آسیب‌های پیش رو در امان نگاه داریم.اینجاست که استواری و ثابت قدمی، ارزشمندترین دارایی هر انسان است که با یاری رساندن در تحقق فرمان خدا حاصل می‌گردد، که اگر نظام جهان بدین گونه کتابت نگشته بود، مقاومت و ایستادگی ما در برابر خیل عظیم ناملایمات این روزگار میسر نمی‌شد.

دلاور القاصی مهر، فرمانده انتظامی استان ایلام

انتهای پیام
captcha