برگزاری کارگاه قصه‌گویی «هر آیه؛ یک قصه و یک تصویر» در مسجد مهدیه
کد خبر: 4094434
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
ویژه کودکان

برگزاری کارگاه قصه‌گویی «هر آیه؛ یک قصه و یک تصویر» در مسجد مهدیه

کتابخانه شهید جهان‌آرا با مشارکت مسجد مهدیه، کارگاه قصه‌گویی «هر آیه؛ یک قصه و یک تصویر» را برگزار می‌کند.

کارگاه قصه‌گویی هر آیه یک قصه و یک تصویربه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه و فرهنگسرای سرو، کارگاه قصه‌گویی «هر آیه؛ یک قصه و یک تصویر» آموزش آیه‏‌ها با موضوعات تربیتی برای کودکان، با هدف ترویج مراجعه و بهره‌برداری از متون دینی در زندگی روزمره، روزهای چهارشنبه هر هفته، از ساعت 11 در مهد قرآن مسجد مهدیه برگزار می‌شود.

در این کارگاه داستان‌های کوتاه و جالب از کتاب «هر آیه؛ یک قصه و یک تصویر» نوشته سیدحمید موسوی گرمارودی است، که برای هر آیه استفاده شده در این کتاب پیامی از آیه به سادگی در ذهن و فکر مخاطب خردسال باقی بماند و از آن بهره‌مند شود.

کتاب «هر آیه؛ یک قصه و یک تصویر» آموزش کودکان و تربیت آنان با استفاده از آیات قرآن و ارائه تصاویری در زمینه فهم مفاهیم قرآنی است. در این اثر با بهره‌گیری از قصه و داستان متناسب با رده سنی کودکان، به تبیین مفاهیم اخلاقی قرآن کریم پرداخته شده و ذیل هر آیه از آیات قرآن به‌صورت مصور داستانی کوتاه ویژه تربیت اسلامی کودکان ارائه شده است.

در این کارگاه به بیان مسائل همچون آغاز کارها با نام خدا، سلام کردن، توکل کردن بر خدا، کنجکاوی نکردن در کار دیگران، دعوا و دشمنی نکردن، صدا نکردن با القاب زشت، مشورت کردن با دیگران، عمل کردن به قول و وعده خویش، پاسخ دادن بدی با خوبی، پرهیز از خودپسندی، اعتقاد داشتن به اینکه خدا همه را می‌بیند، اثبات یگانگی خدا به زبان ساده، پاکیزگی و رعایت بهداشت و اجازه گرفتن برای ورود به خانه دیگران و نیز برخی دیگر از پیام‌های اخلاقی و تربیتی پرداخته شده است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به مهد قرآن مسجد مهدیه واقع در یوسف‌آباد، خیابان سید‌جمال‌الدین اسد‌آبادی، خیابان شهید جهان‌آرا، کوچه 59 غربی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88602358 تماس بگیرند.

منصوره مرادی‌نیا

انتهای پیام
captcha