راهکارهای قرآن برای مقابله با جنگ شناختی
کد خبر: 4089734
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

راهکارهای قرآن برای مقابله با جنگ شناختی

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه رسانه‌های ارزشی باید در مقابل جنگ ادراکی و شناختی خود را مسلح و در میدان حاضر ببیند به راهکارهای قرآن کریم برای مقابله با این جنگ پرداخت.

سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، 12 مهرماه در دومین همایش رسانه‌ای دیده‌بان صبح اظهار کرد: پدیده رسانه یک ضرورت برای پیشرفت بشریت است و اگر رسانه نبود، امروز بشریت به رشد دست نمی‌یافت.

وی ادامه داد: اولین رسانه در اسلام، وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) بود که با دریافت پیام وحی، مردم را پیرامون خود جمع و پیام وحی را ابلاغ می‌کردند به همین دلیل می‌توان گفت کسانی که امروز کار رسانه انجام می‌دهند، قدم در مسیر پیامبر اکرم برداشته‌اند.

مدرسی با اشاره به اینکه رسانه‌ها امروز مدیریت کلان کشوری را برعهده دارند، به جنگ شناختی و ادراکی که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود به آن اشاره کردند، پرداخت و گفت: امروز دشمن ذهن‌ها را هدف قرار داده تا تغییر مفاهیم را ایجاد کند و لذا این رسانه ارزشی است که در مقابل جنگ ادراکی خود را مسلح و در میدان حاضر ببیند.

وی ادامه داد: قرآن برای مقابله با این جنگ راهکارهای بسیاری دارد که این راهکارها در سوره حجرات تشریح شده است که در اولین آیه این سوره اشاره دارد به اینکه امت اسلامی مراقب باشند که سلیقه شخصی خود را بر سلیقه پیغمبر و امام و رهبری الهی جامعه حاکم نکنند و این همان اتفاقی است که دشمن امروز در صدد انجام آن است.

مدرسی افزود: دومین راهکار قرآنی اینکه ادب و احترام نسبت به رهبری الهی جامعه رعایت و حفظ شود و لذا دشمن می‌خواهد ادب و احترام نسبت به رهبری از بین برود. سومین مورد در سوره حجرات آمده اینکه اگر کسی در قالب دشمن خبری آورد، آن را بلافاصله نپذیرید و دقت لازم را داشته باشید.

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: متأسفانه امروز هر آنچه در فضای مجازی در مورد آن بحث می‌شود، توسط کاربران مورد پذیرش قرار می‌گیرد، البته این می‌تواند در مورد خواص نیز رخ دهد به نحوی که گاهی خواص نیز به اشتباه می‌روند و لذا باید در مورد سخنان آنها تحقیق شود بنابراین رسانه باید این قدرت را به جامعه دهد که نسبت به گفته‌ها و گویش‌ها تعقل و تفکر شود.

انتهای پیام
captcha