جلسه ستاد اقامه نماز آموزش‌ و‌ پرورش گلستان برگزار شد
کد خبر: 4089648
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

جلسه ستاد اقامه نماز آموزش‌ و‌ پرورش گلستان برگزار شد

جلسه ستاد اقامه نماز آموزش‌ و‌ پرورش با حضور مدیر ستاد اقامه نماز گلستان، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش گلستان و کارشناسان فرهنگی و پرورشی امروز، 12 مهرماه در اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش گلستان برگزار شد.

جلسه ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، جلسه ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش با حضور مدیر ستاد اقامه نماز گلستان، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان و کارشناسان فرهنگی و پرورشی امروز، 12 مهرماه در آموزش و پرورش گلستان برگزار شد.

مدیر ستاد اقامه نماز گلستان بیان کرد: در تمام ایام سال فعالیت ما باید به نحوی باشد که نگاه ویژه‌ای به نماز داشته باشیم، چون نماز رکن انسان‌ساز دین مبین اسلام است که یقیناً تأثیر بسزایی در رشد و تقویت معنوی و دنیوی انسان‌ها دارد.

محمدی جشنواره فرهنگی هنری فجر تا فجر اشاره کرد و گفت: این جشنواره نیاز به تبلیغات گسترده توسط مدیران فرهنگی دارد، لذا اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی در مدارس و برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی می‌توانیم تأثیر‌گذاری بیشتری بر دانش آموزان داشته باشیم.

مدیر ستاد اقامه نماز گلستان بیان کرد: تغییر رویکرد در نماز باید به نحوی باشد که دانش‌آموزان به صورت خودجوش کار نماز را پیگیر باشند همه تلاش می‌کنیم در تمام موارد به نحو احسن فعالیت داشته باشیم.

 وی به اشاعه فعالیت‌های  فرهنگ مهدویت در بین دانش آموزان و فرهنگیان اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای برنامه‌های فرهنگی تأثیرگذاری بر دانش‌آموزان بوده، لذا انتظار است اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهرستان به طور جدی پیگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با تأکید بر حضور ائمه جمعه در مدارس برای نماز و پاسخگویی به شبهات دینی و نماز، گفت: در قبال نماز مسئولیت داریم و با تمام توان پای کار نماز ایستاده‌ایم و هر کاری که در توان باشد انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: در ترویج نماز باید ابتدا جایگاه نماز را برای دانش آموزان مشخص کرده و از شیرینی و لذت اقامه نماز برای دانش‌آموزان گفته شود، لذا در گام اول با استفاده از آیات قرآن و سرودن شعرها و نقاشی‌های نمازی توسط دانش آموزان اول ابتدایی می‌تواند زمینه را برای ترویج فرهنگ نماز مهیا کند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گلستان به فعالیت‌های نماز مدارس استان در سال گذشته و طرح‌ها نمازی سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: برنامه‌های نمازی مدارس با نام طرح نور چشم شامل ۴ فعالیت در زمینه‌های برگزاری نماز جماعت مدارس‌، جشن تکلیف‌، جلسات گفتمان دینی و پیوند نماز با مدرسه، منزل و مسجد در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha