خروش انقلابی «امت رسول‌الله(ص)»
کد خبر: 4087922
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

خروش انقلابی «امت رسول‌الله(ص)»

اجتماع بزرگ «امت رسول‌الله(ص)» در محکومیت هتک حرمت مساجد، قرآن کریم و پرچم مقدس کشورمان عصر 3 مهرماه؛ همزمان با سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت حضرت امام حسن(ع) در میدان انقلاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، تجمع اقشار مختلف «امت رسول‌الله(ص)»؛ مردم مؤمن و انقلابی پایتخت ایران اسلامی، هیئت‌های عزاداری و جمعی از فعالان قرآنی کشور در حمایت از مساجد، قرآن کریم و پرچم مقدس کشورمان به طور رسمی از ساعت 16 یکشنبه 3 مهرماه؛ مصادف با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران در میدان انقلاب آغاز شد و شعرخوانی در باب مقابله با فتنه و فتنه‌گران و اجرای گروه‎های شعرخوانی نوجوانان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

با وجود اعلام قبلی مبنی بر اینکه این مراسم از ساعت ۱۶ با حضور دسته‌های عزاداری و مداحان اهل بیت(ع) و با عنوان «اجتماع بزرگ امت رسول‌الله(ص)» آغاز می‎شود، خیل گسترده مردم تهران از ساعتی قبل در میدان انقلاب و خیابان‌های منتهی حضور یافته بودند.

خروش انقلابی «امت رسول‌الله(ص)»

شرکت‌کنندگان مراسم با در دست گرفتن قرآن کریم، حمل گسترده پرچم مقدس جمهوری اسلامی، تصاویر امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، به هتاکان اعلام کردند هیچ گونه اهانتی به مقدسات خود را بر نمی‌تابند و متحد و همدل در برابر اغتشاشگران می‌ایستند.

«مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر منافقین»، «اهانت به قرآن، رسم منافقین است»، «از فتنه گر بیزارم؛ کشورمو دوست دارم» و ... عمده شعارهای خیل گسترده مردم حاضر در این تجمع بود.


گزارش تصویری اجتماع بزرگ «امت رسول الله(ص)» در تهران


در بخش‌های از مسیرها و نیز اطراف میدان انقلاب؛ محل تجمع امت رسول‌الله، موکب‌های عزاداری در حال خدمات‌رسانی به شرکت‌کنندگان در مراسم بودند.

اما این مراسم یک مهمان ویژه داشت و پیکر شهید حسین تقی‌پور از شهدای امنیت، بر دست مردم مؤمن و وفادار پایتخت ایران اسلامی تشییع شد. این بسیجی مدافع امنیت، در پی هجوم اغتشاشگران در تهران مجروح و به شهادت رسید.

خروش انقلابی «امت رسول‌الله(ص)»

تجمع‌کنندگان در بخشی از مراسم راهپیمایی کردند که این راهپیمایی از میدان امام حسین(ع) تا میدان انقلاب انجام گرفت و هیئت‌های عزاداری در قالب دسته‌های مختلف به سوگواری در سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت حضرت امام حسن(ع) پرداختند.

در این مراسم که دهه هشتادی‌ها، نوجوانان و جوانان حضور پررنگی داشتند، بیانیه‌ای در 5 بند قرائت شد که در بخش از آن آمده است: «ما شرکت‌کنندگان در اجتماع امت محمد (صل الله علیه و آله و سلم)، حرکات هنجارشکنانه اخیر و اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، به آتش کشیدن مساجد و پرچم جمهوری اسلامی ایران و هتک حرمت نسبت به عفاف حجاب بانوان میهن اسلامی و به شهادت رساندن چند تن از مدافعان امنیت، توسط اغتشاش‌گران و آشوب‌‌طلبان ضددین و حرمت‌شکنِ ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی را که بیانگر عمق توطئه و فتنه علیه نظام جمهوری اسلامی از سوی دشمنان قسم‌خورده و نظام سلطه و صهیونیسم و ناشی از کینه و قصاوت نسبت به اسلام عزیز و عظمت و بیداری مسلمین می‌باشد را محکوم، و از دستگاه‌های مسئول و قوه قضاییه می‌خواهیم، هنجارشکنان و متعرضان به اموال عمومی و نوامیس مردم، شایعه‌سازان و دروغ‌پردازان در فضای مجازی و حقیقی که امنیت روانی جامعه را به مخاطره می‌اندازند شناسایی، و با آنان قاطعانه برخورد عبرت‌آموز نمایند.

ملت بصیر، هوشیار و صبور ایران اسلامی، خویشتنداری مأموران و حافظان امنیت مردم و کشور، در برخورد با معترضان در روزهای نخستین ناآرامی‌ها را تحسین، و از مجاهدت‌های نیروهای فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا)، در خط مقدم مبارزه با ناهنجاری‌ها و مقابله با برهم‌زنندگان نظم، امنیت و سلامت جامعه، قدردانی و از خادمان واقعی ملت خواستاریم، با تروریست‌های اجاره‌ای که قصد دارند با حرکات ایذایی و آشوب و بلوا، اقتدار پلیس و آزادی و صلح را به چالش کشیده و نظم و امنیت عمومی را برهم زنند، قاطعانه برخورد نمایند.»

یادآور می‌شود طی روزهای اخیر و امروز در نقاط مختلف کشورمان در محکومیت اقدامات اغتشاشگران و هتک حرمت ساحت قرآن کریم، مساجد و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، تجمع‌های باشکوهی برگزار شده است.

بنابر این گزارش، بخش پایانی این مراسم سخنرانی حجت‌الاسلام والمسملین حاج‌علی‌اکبری؛ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و امام جمعه موقت تهران بود.

انتهای پیام
captcha