کویت دوره زمستانی حفظ و قرائت قرآن بانوان برگزار می‌کند
کد خبر: 4087600
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

کویت دوره زمستانی حفظ و قرائت قرآن بانوان برگزار می‌کند

کویت ثبت نام برای دوره زمستانی جلسات حفظ و قرائت قرآن بانوان از سوی جمعیت خیریه «حفاظ» را آغاز می‌‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجریده، انجمن خیریه خدمت به قرآن و علوم آن موسوم به «حفاظ» اعلام کرد که ثبت نام برای دوره زمستانی طرح ویژه بانوان با عنوان «از زمان جلوتر باشید و قرآن را حفظ کنید» از دوم اکتبر آینده تا پایان دسامبر(10 مهر تا 10 دی ماه) خبر داد.

کفا العنزی، رئیس کمیته بانوان انجمن خدمت به قرآن کریم می‌گوید که ثبت نام در این دوره از طریق سایت اینترنتی انجمن (hofath.org) امکان‌پذیر است و تاکنون بیش از 518 نفر از بانوان ثبت نام کرده‌اند.

او افزود: این برنامه زمستانی با هدف حفظ قرآن، فراگیری قواعد لحن و تجوید و فراگیری قرائت از طریق جلسات مختلف قرآنی متناسب با خواسته‌ها و استعدادهای قرآن‌آموزان برگزار می‌شود که از 18 سال به بالا می‌توانند در آن شرکت کنند.

العنزی گفت: چهار مرکز قرآنی در چند منطقه از کشور کویت مجری طرح مذکور هستند که شامل مسجد فاطمه الوقیان منطقه بیان، مسجد محمد الازهری منطقه مبارک الکبیر، مسجد عبدالعزیز حماده منطقه الروضه و مسجد لولوة الزین در منطقه مشرف است.

 انجمن خیریه حفاظ هدف از اجرای این طرح تخصصی را فارغ‌التحصیلی بانوان حافظ قرآن می‌داند که به نقش خود در جامعه واقف هستند و همچنین ایجاد نسلی جدید که تکمیل کننده مسیر خدمت به قرآن و آموزش کلام وحی باشند.

این انجمن ضمن اعلام استقبال فراوان جوانان کویتی از این طرح گفته است که تلاش می‌شود این طرح قرآنی در تعدادی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز توسعه یابد.

انتهای پیام
captcha