تشکیل بانک بین‌المللی اطلاعاتی مشترک دانشکده‌های قرآن کریم
کد خبر: 4087592
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
در نخستین نشست دانشجویان قرآنی در امارات مطرح شد:

تشکیل بانک بین‌المللی اطلاعاتی مشترک دانشکده‌های قرآن کریم

در نخستین نشست بین‌المللی دانشکده‌های قرآن کریم در امارات بر ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی مشترک بین دانشکده‌های قرآن کریم تأکید شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری امارات، این بانک اطلاعاتی قرآنی شامل اسامی هیئت‌ علمی، تخصص‌های دقیق هر کدام از این افراد و فهرست پژوهش‌های علمی آنها خواهد بود.  

در پایان این نشست که  به همت دانشکده قرآن کریم دانشگاه القاسمیه امارات برگزار شد، بر اهمیت فعال کردن نقش فناوری‌های جدید در  تدریس و حفظ، فراگیری قرائت و تفسیر قرآن کریم، ایجاد بانک اطلاعاتی از وب‌سایت‌های مختلف تخصصی و بهره‌گیری از اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند برای آموزش و تسهیل حفظ و قرائت قرآن کریم، زیر نظر متخصصان این حوزه تأکید شد.   

در این نشست تحت عنوان «روش‌های آموزش قرآن کریم در عصر حاضر» جمال الطریفی، رئیس دانشگاه القاسمیه، عواد الخلف مدیر دانشگاه و هیئت امنا و همچنین ابراهیم الاخضر، شیخ قاریان مسجدالنبی، مفتی جمهوری استونی و جمع کثیری از محققان و دانشجویان کشورهای مختلف اسلامی در رشته‌های علوم قرآنی و شریعت اسلامی حضور داشتند.  

عبدالکریم عثمان، رئیس دانشکده قرآن کریم و رئیس کمیته سازمان‌دهی نشست، در سخنرانی خود بر اهمیت این نشست تأکید و آن را نخستین ابتکار در نوع خود توصیف کرد.  

وی با بیان اینکه دانشکده قرآن کریم دانشگاه القاسمیه امارات امیدوار است این نشست به ارتقای توانمندی‌های پژوهشی دانشجویان کمک کند، خاطرنشان کرد: کمیته علمی نشست با پژوهشگران کشورهای مختلف جهان ارتباط برقرار کرده و جلسات پژوهشی و علمی از سوی دانشکده‌های قرآن در امارات متحده عربی، عربستان سعودی، مراکش و جمهوری سودان برگزار می‌شود.

از سویی شیخ ابراهیم الاخضر، شیخ قاریان مسجدالنبی از تلاش‌های شیخ سلطان القاسمی، عضو شورای عالی و حاکم شارجه در تأسیس دانشگاه القاسمیه و تلاش‌ها برای ترویج علوم قرآنی و آموزش زبان عربی در کشورهای مختلف جهان تقدیر کرد.

عواد الخلف نیز به نوبه خود بر اهمیت این نشست در ارتقای مهارت‌های پژوهشی محققان از طریق تبادل تجربیات با اساتید و پژوهشگران دانشکده‌های قرآن کریم در کشورهای مختلف جهان و همچنین خدمت به قرآن کریم تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha