تلویزیون رنگ دفاع مقدس به خود گرفت + فیلم
کد خبر: 4087139
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

تلویزیون رنگ دفاع مقدس به خود گرفت + فیلم

در هفته دفاع مقدس، فیلم‌های سینمایی شبکه‌های مختلف سیما نگاهی ویژه به این موضوع داشته‌اند. از جمله این آثار می‌توان به «منصور»، «پرواز در شب»، «ایستاده در غبار» و... اشاره کرد.

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی؛ «منصور»، «پرواز در شب»، «ایستاده در غبار»، «آوان»، «تنگه ابوقریب»، «سجاده آتش»، «اینجا خانه من است»، «مرکز تنش»، «عقاب‌ها»، «لبه تیغ»، «کانی‌مانگا»، «سفر به چزابه» و ...  امروز 31 شهریور و جمعه اول مهر از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک 

فیلم سینمایی «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی، پنجشنبه 31 شهریور ساعت 23:15 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. این فیلم درباره شهید ستاری است که با جدیت به دنبال هواپیماهای جنگی است تا بتواند رزمنده‌ها را تجهیز کند. در ابتدا آنها با کارخانه ساخت هواپیما همکاری می‌کردند و صرفاً قطعات وارد شده از خارج از کشور را مونتاژ می‌کردند. محسن قصابیان، مهدی کوشکی، جواد هاشمی، حمیدرضا نعیمی، علی‌رضا زمانی نسب، قاسم زارع و لیندا کیانی در فیلم سینمایی «منصور» بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «پرواز در شب» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور، جمعه 1 مهر ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: یک گردان نیروهای ایران در محاصره قرار می‌گیرد و ارتباط آن با قرارگاه مرکزی قطع می‌شود چهار نفر از رزمندگان گردان انتخاب می‌شوند تا برای درخواست کمک خود را به قرارگاه برسانند از آن میان سه تن کشته می‌شوند و یکی خود را به قرارگاه می‌رساند. فرج‌الله سلحشور، علی یعقوب‌زاده، تاجبخش فنائیان، جعفر دهقان، مصطفی لاجوردی، کامران نوروز، اکبر نیکرو و سید جواد هاشمی در فیلم سینمایی «پرواز در شب» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه دو

فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، جمعه 1 مهر ساعت 00:30 دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش می‌شود. در این فیلم خواهید دید: احمد متوسلیان که دوران نوجوانی‌اش را در سکوت گذرانده و اکنون بزرگ‌تر شده، فرمانده لشکری می‌شود که باید در دروازه‌های خرمشهر با دشمن بجنگند. اما سرنوشت او فرسنگ‌ها دورتر از مرزهای ایران رقم می‌خورد. هادی حجازی‌فر، امیرحسین هاشمی، سوده ازقندی، فرهاد فداکار و عماد محمدی در فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «آوان» به کارگردانی آرش سجادی حسینی، جمعه 1 مهر ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: آوان در منطقه‌ای دور افتاده و کوهستانی اطراف شهر کرمانشاه به همراه پدرش سیروان، چوپان ناشنوا و همسر از دست داده زندگی می‌کند. روزی مهندسی جهادگر برای جاده‌سازی به منطقه می‌آید و سعید برادر کوچک او با آوان دوست می‌شود. مهندس از سیروان می‌خواهد تا آوان به مدت سه روز به همراه آنها راهی شهر شود. کامران خسروی، امین شاهمرادی و جواد قلی‌زاده در فیلم تلویزیونی «آوان» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی جمعه 1 مهر ساعت 23:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. این فیلم روایتی است از دفاع گردان عمار یاسر لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در برابر لشکرکشی رژیم بعث برای عبور از تنگه راهبردی ابوقریب و حمله به فکه و شرهانی در روزهای پایانی جنگ. جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ، امیر جدیدی، علی سلیمانی و مهدی پاکدل در فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه سه

فیلم سینمایی «سجاده آتش» به کارگردانی احمد مرادپور، پنجشنبه 31 شهریور ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: به هنگام عملیات کربلای پنج رزمندگان دو گردان مالک و حبیب با ماشین نظامی دشمن درگیر می‌شوند. لحظاتی درونی و عمیق، با نبردی پرحجم و سنگین آمیخته می‌شود. رضا ایرانمنش، علی پوریان، حبیب‌الله حداد، عطاالله سلمانیان، سید جواد هاشمی، محسن محمدی در فیلم سینمایی «سجاده آتش» ایفای نقش کرده‌اند.

تلویزیون رنگ دفاع مقدس به خود گرفت

فیلم تلویزیونی «اینجا خانه من است» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور، پنج‌شنبه 31 شهریور ساعت 16 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. این فیلم درباره حمله بعث عراق به عشایر مختلف عرب از جمله عشیره سید باقر در بصره و خرمشهر در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی است. بعد از حمله به این عشیره و کشتن تمام افراد تنها یک پسر بچه به نام طاهر جان سالم به در می‌برد و با کمک پدرش که او را به رودخانه می‌اندازد در حوالی رود اروند در خرمشهر توسط مردم خرمشهر پیدا می‌شود و به یک یتیم‌خانه در آنجا فرستاده می‌شود.  کامبیز دیرباز، لیندا کیانی و مارال فرجاد در فیلم تلویزیونی «اینجا خانه من است» بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «عقاب‌ها» به کارگردانی ساموئل خاچیکیان، جمعه 1 مهر ساعت 10 به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. در این فیلم خواهیم دید: در جنگ ایران و عراق یک هواپیمای ارتش ایران، پس از انجام مأموریتی در خاک عراق، مورد حمله عراقی‌ها قرار می‌گیرد و در کردستان عراق سقوط می‌کند. سعید راد، جمشید هاشم‌پور، زری برومند و رضا رویگری در فیلم سینمایی «عقاب‌ها» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه چهار

فیلم سینمایی «نجات یافتگان» به کارگردانی رسول  ملاقلی‌پور، جمعه 1 مهر ساعت 20:30 از شبکه چهار روی آنتن می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: بیماران یک بیمارستان صحرایی در جبهه پس از بمباران عراقی‌ها به همراه مددکاران و پزشکان با چند آمبولانس به سمت مریوان حرکت می‌کنند، اما در راه راننده یک آمبولانس به همراه تنی چند از مجروحان شهید می‌شوند و تنها یک مددکار به نام مریم و یک مجروح جنگی به نام رضا زنده می‌مانند. عاطفه رضوی، علی یعقوب‌زاده، جمشید اسماعیل خانی در فیلم سینمایی «نجات یافتگان» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه پنج

فیلم سینمایی «کانی‌مانگا» به کارگردانی سیف‌الله داد، جمعه 1 مهر ساعت 13:30 از شبکه پنج پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: یک هواپیمای عراقی در منطقة کانی مانگا ـ واقع در کردستان ایران ـ سقوط می‌کند و خلبان آن که جان سالم بدر برده می‌گریزد. گروهی تکاور زیر نظر سروان یاوری مأمور می‌شوند تا خلبان را به اسارت درآورند. یکی از گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی به سرکردگی کاک هوشنگ وارد کارزار می‌شود تا خلبان را نجات بدهد.  فرامرز قريبيان، علي ثابت، عبدالرضا اكبری، رضا رويگری، كاظم افرندنيا و عزيز حاتمی در فیلم سینمایی «کانی مانگا» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه نمایش

تلویزیون رنگ دفاع مقدس به خود گرفت

فیلم سینمایی «سربلند» به کارگردانی فتحعلی اویسی، جمعه 1 مهر ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. این فیلم درباره مردی به اسم قدرت است که در برابر دسیسه‌های از پیش تعین شده، مجبور به فرار از شهر خودش می‌شـود. چون دیگر نه خانواده‌اش او را می‌پذیرند و نه مردم شهر باورش می‌کنند. در این فیلم؛ جمشید هاشم‌پور، فتحعلی اویسی و افسر اسدی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی «آبادان یازده 60» به کارگردانی مهرداد خوشبخت، جمعه 1 مهر  ساعت 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود. «آبادان یازده ۶۰» روایت مجاهدت گروهی از کارکنان رادیو نفت آبادان برای حفظ رادیو و مخابره اخبار به منظور مقاومت مردم در برابر نیروهای عراقی است. علی‌رضا کمالی، حسن معجونی، شبنم گودرزی، حمیدرضا محمدی، ویدا جوان و نادر سلیمانی در فیلم سینمایی «آبادان یازده60»؛ به هنرمندی پرداخته‌اند.

شبکه کودک

فیلم تلویزیونی «دوچ» به کارگردانی «امیر مشهدی عباس»، پنج‌شنبه 31 شهریور ساعت 14 از شبکـه کودک پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید: غلام‌رضا عاشق دوچرخه است و شاگرد اول کلاس. پدرش به او قول داده برایش دوچرخه بخرد اما بیکار شده و به دلیل ساخت خانه به پدر یکی از همکلاسی‌های غلامرضا بدهکار است. ثریا قاسمی، سروش جمشیدی، کوروش سلیمانی، شیوا خسرومهر، کوروش زارعی و حسین عباسی در فیلم تلویزیونی «دوچ» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه امید

فیلم تلویزیونی جدید «بچه‌های طوفان» به کارگردانی صادق صادق دقیقی، پنجشنبه 31 شهریور ساعت 17 از شبکه امید پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: پدر رضا به دلیل عوارض شیمیایی مربوط به دفاع مقدس در بستر بیماری است و نیاز به دستگاه اکسیژن دارد اما طوفان و باران شدید در روستای آنان در منطقه‌ای از شمال که چند روزی است مدام در حال باریدن است، به رضا و خواهرش اجازه نمی‌دهد که برای تهیه کپسول اکسیژن پدرشان به خارج از روستا بروند. پژمان بازغی، رضا ناجی، مریم بوبانی، سوگل طهماسبی، ونوس حسن‌کانلی و پرهام دلدار در فیلم تلویزیونی «بچه‌های طوفان» ایفای نقش کرده‌اند.

تلویزیون رنگ دفاع مقدس به خود گرفت

فیلم سینمایی «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری، جمعه 1 مهر ساعت 17 از شبکه امید پخش خواهد شد. داستان فیلم درباره ماه‌های آغازین جنگ تحمیلی است. دورانی که خانواده‌های شهرهای مختلف خوزستان به ناچار خانه و کاشانه و همه دلبستگی خود را رها کردند و به شهرهای دیگر پناه بردند تا جان خود را نجات دهند. ستاره پسیانی، میلاد صویلاوی، محمدمهدی آلبو علی، ریحانه آریامنش، اکبر اودود، سعید آلبو عبادی، عبدالحلیم تقلبی، رضا نوری، حسین پوریده، آرمان آسایش، طاهره نیک‌آزاد و یاسین مسعودی در فیلم سینمایی «یدو» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه افق

فیلم سینمایی «سفر به چزابه» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور، جمعه 1 مهر ساعت 18 از شبکه افق پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: وحید در حال ساختن یک فیلم جنگی است. او از علی دوست آهنگسازش دعوت کرده تا با دیدن قسمت‌هایی از فیلم که آماده شده آهنگی بسازد. اما علی نمی‌تواند با فیلم ارتباط درستی پیدا کند. مسعود کرامتی، فرهاد اصلانی حبیب دهقان‌نسب، پیمان سنندجی‌زاده، رضا خندان، عزیزاله هنرآموز و مهدی فقیه در فیلم سینمایی «سفر به چذابه» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شبکه سلامت (با رابط ناشنوا)

فیلم سینمایی «روزهای زندگی» به کارگردانی پرویز شیخ طادی، جمعه 1 مهر ساعت ۱۱ با رابط ناشنوایان از شبکه سلامت پخش می‌شود. داستان فیلم «روزهای زندگی» به آخرین روزهای جنگ تحمیلی مربوط است. در یک بیمارستان صحرایی نزدیک خط مقدم جبهه دکتر امیرعلی علوی که سرپرستی بیمارستان را به عهده دارد با تمام تخصص و علاقه و توانش به مداوای مجروحان جنگ مشغول است و همسرش لیلا نیز که پرستار و دستیارش است با او کار می‌کند. حمید فرخ‌نژاد، هنگامه قاضیانی، کریم اکبری مبارکه، کوروش سلیمانی و حسن سالار در فیلم سینمایی «روزهای زندگی» ایفای نقش کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha