افتتاح ۱۸۰ پروژه گردشگری در سراسر کشور
کد خبر: 4087073
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
سیدمصطفی فاطمی خبر داد:

افتتاح ۱۸۰ پروژه گردشگری در سراسر کشور

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی در آئین رونمایی از پوستر هفته گردشگری از افتتاح ۱۸۰ پروژه گردشگری در سراسر کشور طی این هفته خبر داد.

سیدمصطفی فاطمی

به گزارش خبرنگار ایکنا،‌ سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی امروز، ۳۰ شهریور در آئین رونمایی از پوستر هفته گردشگری که در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برپا شد، طی سخنانی گفت: روز جهانی گردشگری آغاز سال گردشگری هر کشور برای معرفی رویکردهای آن سرزمین در این حوزه هست. 

فاطمی در این مراسم که احمد تجری، مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری نیز حضور داشت با اشاره به شعار سازمان جهانی گردشگری با عنوان «بازاندیشی در گردشگری» افزود: به غیر از شعار سال 1401 که تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی است، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با رویکرد تنوع‌بخشی و استفاده از ظرفیت‌های مغفول مانده ایران به خصوص در میراث ناملموس، شعار  ملی با عنوان «رویش اندیشه‌های نو در گردشگری ایران» را انتخاب کرده است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی «توزیع متوازن سفرهای داخلی»، «تنوع‌بخشی گردشگری داخلی با محوریت انواع گردشگری»، «گسترش سفرهای ارزان قیمت داخلی برای اقشار کمتر برخوردار جامعه»، «تبیین اندیشه‌های مقام معظم رهبری درباره گردشگری»، «تجلیل از نهادها و دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی و سایر فعالان برجسته و تأثیرگذار در توسعه صنعت گردشگری کشور با تأکید بر شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، «اطلاع‌رسانی عملکرد وزارتخانه در بخش گردشگری در اولین سال فعالیت‌ دولت سیزدهم»، «فرهنگ‌سازی عمومی در خصوص رفتارهای متقابل گردشگران داخلی و اهالی جوامع میزبان»، «آشناسازی کودکان و‌ نوجوانان با اهمیت سفر»، «نمایش تبلور هم‌افزایی حوزه‌های تخصصی، گردشگری و میراث فرهنگی» را به‌عنوان مهمترین اهداف این هفته معرفی کرد.

فاطمی با اشاره به برنامه‌های معاونت گردشگری به مناسبت روز جهانی گردشگری افزود: پنجم مهرماه شهادت امام هشتم شیعیان است و برنامه‌های ما در این روز معطوف به گردشگری زیارتی خواهد بود. در استان‌‌ها نیز با توجه به گردشگری موضوعی، اجرای بیش از ده‌ها برنامه تدارک دیده شده است، البته تجلیل از فعالان گردشگری با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی 11 مهر و افتتاح نمایشگاه گردشگری اصفهان در ششم مهر از مهم‌ترین برنامه‌های هفته گردشگری خواهد بود.

افتتاح ۱۸۰ پروژه گردشگری در سراسر کشور

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی به تشریح و معرفی این برنامه‌ها در استان‌ها پرداخت و افزود: در حوزه‌های گردشگری کشاورزی، مذهبی، خوراک، ورزشی، ادبی، کودک، دریایی، علمی، فرهنگی اجتماعی، سلامت، طبیعی، گردشگری دسترس‌پذیر، در همه استان‌ها میزهای تخصصی گردشگری برگزار می‌شود. برپایی ۹۰ جشنواره موضوعی، افتتاح ۱۸۰ پروژه گردشگری در سراسر کشور، برپایی ۵۰ نشست، برپایی ۹۰ کارگاه آموزشی و برنامه‌های متنوعی در ۲۹ پایگاه برنامه‌ریزی شده است.

۱۸۳ پروژه در هفته گردشگری افتتاح می‌شود

احمد تجری، مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری نیز در این آیین با اشاره به اینکه عمده افتتاح‌ها در هفته دولت و دهه فجر انجام می‌شود، بیان کرد: در هفته گردشگری ۱۸۳ پروژه در سطح کشور با حجم سرمایه‌گذاری سه هزار و ۱۹۸ میلیارد تومان افتتاح می‌شود و ۳۸۸ هزار مترمربع به ظرفیت گردشگری  کشور اضافه می‌شود.

او با اشاره به فراهم شدن دو هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی افزود: این پروژه‌ها ۲۱ هتل، ۸۱ اقامتگاه بو‌مگردی، ۲۱ سفرخانه سنتی، ۲۶ مجتمع گردشگری و ۳۴ پروژه سایر مسائل را شامل می‌شود.

تجری به هماهنگی بین‌دستگاهی برای حل مشکلات پروژه‌های گردشگری اشاره کرد و افزود: گردشگری با حوزه‌های مختلفی در ارتباط است و سیاست وزارتخانه و معاونت گردشگری تعامل با دستگاه‌ها در راستای حل مشکلات و از میان برداشتن موانع برای دریافت تسهیلات بانکی و تأمین منابع مالی است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری به امضای تفاهم‌نامه با سازمان امور اراضی اشاره کرد و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد انتقال سند مالکیت ملی بر اساس ارزش قیمت زمین در زمان واگذاری انجام‌ شود. امضای سه تفاهم‌نامه با سازمان بنادر، شرکت فرودگاه‌ها و شرکت ملی پست نیز در هفته گردشگری انجام می‌شود.

تجری فرایند ایجاد زیرساخت‌های گردشگری را زمان‌بر عنوان کرد و با اشاره به پروژه‌های گردشگری در حال ساخت در کشور افزود: ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری در حال احداث در کشور داریم که اولویت برای پرداخت تسهیلات با پروژه‌های بالای ۷۰ درصد است.

انتهای پیام
captcha