آمادگی حوزه سلامت برای خدمت‌رسانی به زائران امام رضا (ع)
کد خبر: 4086656
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
وزیر بهداشت خبر داد:

آمادگی حوزه سلامت برای خدمت‌رسانی به زائران امام رضا (ع)

وزیر بهداشت از آمادگی حوزه سلامت برای ارائه خدمات مورد نیاز زائران امام رضا(ع) در دهه آخر ماه صفر خبر داد.

به گزارش ایکنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان آیت‌الله طالقانی مشهد مقدس، با اشاره به در پیش بودن ایام ‌پایانی ماه صفر، سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع)، از آمادگی حوزه سلامت برای ارائه خدمات مورد نیاز زائران در دهه آخر ماه صفر خبر داد.

عین‌اللهی با بیان اینکه تأمین سلامت زائران بارگاه منور رضوی برای ما بسیار مهم است، اظهار کرد: با وجود دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان یکی از قوی‌ترین و بهترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، از بابت خدمات رسانی بهنگام و با کیفیت به زائران اطمینان داریم.

وی اظهار کرد: در ایام دهه پایانی ماه صفر به علت حجم بالای سفر زائران به مشهد مقدس لازم است کمک‌هایی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به استان خراسان رضوی ارائه شود.

وزیر بهداشت بیان کرد: خوشبختانه در مسیرهای ورودی به مشهد، موکب‌های سلامت، پایگاه‌های اورژانس و بیمارستان‌های صحرایی، در حالت آماده‌باش قرار دارند. 

وی با بیان اینکه در این ایام سایر دستگاه‌ها از جمله بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ع) برای ارائه خدمات شایسته، بیمارستان‌های صحرایی برپا می‌کنند، افزود: امروز از شهر ملک‌آباد بازدید کردیم و  مقرر شد فضایی مجهز برای خدمت‌رسانی به زائران بارگاه رضوی در اختیار سازمان اورژانس کشور قرار گیرد.

وزیر بهداشت همچنین از افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان آیت‌الله طالقانی که در ابتدای مسیر قوچان و در ورودی مشهد قرار دارد، خبر داد و افزود: این بیمارستان خدمات مناسبی را به مصدومان حوادث و سوانح ارائه می‌کند.

وی به ظرفیت ۱۲ تخت جدید آی سی یو بیمارستان آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و گفت:  امسال بیش از ۱۰ هزار تخت جدید بیمارستانی در سراسر کشور افتتاح و تجهیز شدند که کار ارزنده‌ای بود. 

عین‌اللهی با بیان اینکه همکاران ما در اورژانس، در ایام اربعین خدمات مناسبی به زائران اباعبدالله(ع) ارائه کردند، افزود: در حال حاضر نیز نیروهای اورژانس برای ارائه خدمت به زائران بارگاه منور رضوی در جاده‌ها و شهرها در حالت آماده‌باش قرار دارند و اتوبوس آمبولانس‌های سیار نیز در مسیر زائران، استقرار خواهند داشت.

معصومه امام وردی

انتهای پیام
captcha