آزادی 8 زندانی غیرعمد با تبدیل نذر حسینی
کد خبر: 4083380
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

آزادی 8 زندانی غیرعمد با تبدیل نذر حسینی

عزادارن حسینی یکی از هیئت‌های شهر مشهد با تبدیل نذر امام حسین علیه‌السلام به چای و کیک زمینه آزادی هشت زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کردند.

تبدیل نذر حسینی زمینه آزادی 8 زندانی غیرعمد را فراهم نمودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، یکی از بانیان هیئت حضرت مهدی(عج) که تمایلی به افشای نام خود نداشت، به نیابت از دوستداران و عزاران سیدالشهدا علیه‌السلام با اهدای مبلغی معادل 110 میلیون تومان زمینه آزادی پنج زندانی مرد و سه بانوى محبوس زن را که به دلیل ناتوانی در تأمین دیون خصوصی در بند حبس بودند را فراهم کرد.

با شیوع ویروس کرونا و تلاش همگانی برای مهار این همه‌گیری، از سه سال گذشته تا کنون بسیاری از تکایا و هیئات حسینی ضمن برگزاری جلسات روضه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی بخشی از هزینه‌های مربوط به پذیرایی از دوستداران آل‌الله را به حل و فصل مصائب امت اسلامی صرف کرده و در این حوزه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به دلیل آثار حسنه آن با اقبال بالایی همراه بوده است.

استماع اخباری چون «آزادی 72 زندانی جرایم غیرعمد به همت حسینه ولی‌الله اعظم شهر تبریز»، «استخلاص زندانی نیازمند تحت حمایت ستاد دیه به برکت حسینیه اعظم امام حسن مجتبی علیه‌السلام در تهران»، یا «آزادی صداها زندانی غیربزهکار با همت هیئت‌های مردمی و دانشجویی» بخشی از همین تلاش‌های خداپسندانه و انساندوستانه است.

با چای روضه بود که دل‌ها جلا گرفت

هیئت حضرت مهدی(عج) در مشهد مقدس هم در همین راستا با تصمیم مسئولین و خادمان آن مجموعه نورانی در سال جاری که جمعیت زندانیان جرایم غیرعمد تا تعداد 11 هزار و 544 نفر افزایش داشته‌اند با تکیه بر شعائر حسینی و با هدف حل معضلات جامعه اسلامی با تبدیل نذر غذای حسینی به چای در محله «رضاشهر» که تقریباً در شمار مناطق مرفه‌نشین استان خراسان‌رضوی تعریف می‌شود زمینه آزادی 8 بدهکار مالی گرفتار در بند را از سطح زندان‌های استان البرز، قزوین، همدان، گلستان و قم فراهم کردند. افراد گرفتاری که بدون هیچ سابقه کیفری و هیچ سوءنیت مجرمانه‌ای به صرف عدم استطاعت در پرداخت قروض یا اقساط وام‌های دریافتی روانه بند شده بودند.

انتهای پیام
captcha