برگزاری کار سوق «شبیه‌ساز اختراع» ویژه دانش‌آموزان متوسطه
کد خبر: 4083079
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

برگزاری کار سوق «شبیه‌ساز اختراع» ویژه دانش‌آموزان متوسطه

کار سوق «شبیه‌ساز اختراع» ویژه دانش‌آموزان متوسطه دوره اول و دوم به‌منظور پاسداشت و گرامیداشت یاد، نام و خاطره شهید فخری‌زاده به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

کار سوق «شبیه‌ساز اختراع» ویژه دانش آموزان متوسطه

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان،‌ امید نقشینه ارجمند، معاون سازمان ملی استعدادهای درخشان گفت: کار سوق «شبیه‌ساز اختراع» به‌وسیله سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با همکاری کانون پتنت که دبیرخانه آن در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید قدوسی استان قم قرار دارد به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: به‌منظور پاسداشت و گرامیداشت یاد، نام و خاطره شهیدان علمی کشور این فعالیت آموزشی، تحقیقی و پژوهشی به نام یادواره «شهید فخری زاده» نامگذاری شده است.

معاون سازمان ملی استعدادهای درخشان افزود: اجرای این کار سوق به‌صورت مجازی بوده و مخاطبین آن دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه هستند که این دوره آموزشی در 5 جلسه 90 دقیقه‌ای در حوزه‌های نانو فناوری، زیست‌فناوری، فناوری فضایی و انرژی است.

وی گفت: یادگیری محتوای ارائه شده در این کار سوق به‌صورت پروژه محور برنامه‌ریزی‌شده است و برای دانش آموزان دوره اول متوسطه مفاهیمی از قبیل نانو فناوری و شبیه‌سازی مهندسی انرژی حوزه سازه‌های هیدرولیک و برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه مفاهیمی از قبیل زیست‌فناوری و شبیه‌سازی مهندسی انرژی حوزه انرژی‌های نوین در نظر گرفته شده است.

نقشینه ارجمند با اشاره به مهلت و نحوه ثبت نام در این کار سوق تصریح کرد: ثبت نام این دوره 15 شهریورماه به پایان می‌رسد. دانش آموزان متقاضی باید در سایت is. Sampad.gov.ir ثبت نام و میزان حق الثبت را پرداخت کنند ظرفیت هر کلاس 15 نفر است و در پایان دوره آموزشی به دانش آموزانی که حضور فعالی داشته باشند ارائه می‌شود.

یادآوری می‌شود این کار سوق با هدف ترویج گفتمان خلق ثروت، ارزش‌آفرینی از اختراع، آشنا سازی دانش آموزان با نحوه مطالعه صحیح و سریع‌تر پتنت‌ها و اسناد آن، نهادینه‌سازی فعالیت‌های پژوهشی و نحوه استخراج اطلاعات از اسناد پتنت و استفاده از آن‌ها در مباحث پژوهشی برگزار خواهد شد.

کار سوق «شبیه‌ساز اختراع» ویژه دانش آموزان متوسطه

انتهای پیام
captcha