نشست تخصصی «پدافند غیرعامل و امنیت اقتصادی» برگزار ‌می‌شود
کد خبر: 4081699
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲

نشست تخصصی «پدافند غیرعامل و امنیت اقتصادی» برگزار ‌می‌شود

نشست تخصصی «پدافند غیرعامل و امنیت اقتصادی» با همکاری سازمان بسیج رسانه کشور و فرهنگسرای رسانه 9 شهریور برگزار می‌شود.

نشست تخصصی «پدافند غیرعامل و امنیت اقتصادی»

به گزارش ایکنا، به نقل از فرهنگسرای رسانه، نشست تخصصی «پدافند غیرعامل و امنیت اقتصادی» با هدف بررسی نقش و جایگاه پدافند غیرعامل در تأمین امنیت اقتصادی کشورمان با همکاری سازمان بسیج رسانه کشور و فرهنگسرای رسانه در تاریخ نهم شهریورماه برگزار می‌شود.

در همین راستا عابد اکبری، مدیرعامل موسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرارمعاصر تهران در رابطه با چرایی اهمیت برگزاری نشست تخصصی «پدافند غیرعامل و امنیت اقتصادی» اظهار کرد: در عصر حاضر امنیت اقتصادی چهره جدید و مهم امنیت است چرا که این نوع امنیت در همه سطوح فردی، اجتماعی و ملی جوامع بشری را تحت تأثیر خود قرار داده و از همین رو پژوهشگران و صاحب نظران عرصه امنیت ملی، به شکل ویژه این موضوع و مفهوم جدید را از جنبه‌های اقتصادی، جامعه‌شناسی و روابط بین‌الملل مورد توجه قرار داده‌اند.

مدیرعامل موسسه ابرار معاصر با تأکید بر نقش امنیت اقتصادی در توسعه ملی افزود: اقتصاد مقاومتی و توسعه ملی در گرو امنیت اقتصادی است، برای تأمین و تضمین امنیت اقتصادی نیز نیاز به راهکارهایی از جمله پدافند غیرعامل است چرا که این نوع پدافند یکی از مهم‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راهکارهای تأمین امنیت اقتصادی محسوب می‌شود لذا در این نشست تخصصی با حضور متخصصان و صاحب نظران برجسته کشور به دنبال بررسی نقش پدافند غیرعامل در تأمین امنیت اقتصادی هستیم.

همچنین اشکان پیرزاده، مدیر گروه مطالعاتی اقتصاد بین‌الملل موسسه ابرار معاصر نیز در این رابطه اظهار کرد: امنیت اقتصادی، در همه نظام‌های اقتصادی یکی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین زیرساخت‌های توسعه است. البته باید توجه داشت که مکاتب مختلف اقتصادی نظریات و راهکارهای مختلفی در زمینه توسعه اقتصادی ارائه کرده‌اند اما نقش امنیت اقتصادی در توسعه یک کشور غیرقابل‌انکار بوده و در همه مکاتب نیز به آن اشاره شده است، از این رو لازم است که در فضای علمی و نخبگانی کشور بیش از پیش به حوزه امنیت اقتصادی پرداخته شود.

یادآوری می‌شود که این نشست با ابتکار گروه مطالعاتی اقتصاد بین‌الملل مؤسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران با همکاری سازمان بسیج رسانه کشور و فرهنگسرای رسانه در محل سالن‌ نشست‌های تخصصی سازمان بسیج رسانه کشور برگزار خواهد شد.

نشست تخصصی «پدافند غیرعامل و امنیت اقتصادی»

انتهای پیام
captcha