حمایت از جهاددانشگاهی توسعه خدمات آن را تقویت می‌کند
کد خبر: 4078412
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱

حمایت از جهاددانشگاهی توسعه خدمات آن را تقویت می‌کند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: حمایت از جهاددانشگاهی توسعه خدمات آن را تقویت می‌کند و برای اجرای تکالیف گسترده این نهاد یاری رسان است.

حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، در دیدار با اعضای جهاددانشگاهی، ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل این نهاد اظهار کرد: این نهاد حوزه فعالیت گسترده‌ای دارد و نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد تا بتواند فعالیت‌هایی که جزو تکالیفش محسوب می‌شود را به نحو احسن انجام دهد تا اعضای با انگیزه و جوان آن بتوانند منشا خدمات بیشتری باشند.

وی افزود: جهاددانشگاهی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، پزشکی، آموزشی و توانمندسازی کارکنان دولت، فرهنگی، خبررسانی و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های مختلفی دارد.

وی همچنین با بیان اینکه خدمات این نهاد نیاز به اطلاع‌رسانی دارد، افزود: مجموعه‌های علمی باید بتوانند از خدمات این نهاد استفاده کنند و باید با دعوت از مسئولان، اساتید و دانشجویان به این نهاد، خدمات و فعالیت‌ها، معرفی و اطلاع‌‎رسانی شود.

امام جمعه بجنورد گفت: امسال سال حمایت از تولید و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان است و دانشگاه‌ها باید به صنعت و تولید وصل شوند و جهاددانشگاهی نیز باید در این زمینه ایفای نقش کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: جهاددانشگاهی نیز باید ارتباط خوبی بین دانشگاهیان با حوزه‌های تولید و اشتغال و دانش بنیان برقرار کند و با کارهای تحقیقاتی و پژوهشی که انجام می‌دهد بتواند افراد نخبه را جذب کند همچنین با حوزه‌های علمیه ارتباط را تقویت کند.

حجت الاسلام نوری در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی گفت: این سفر یکی از سفرهای ویژه بود که در قیاس با استان‌های دیگر برکت خوبی برای استان داشت.

وی با اشاره به محرومیت‌های خراسان شمالی افزود: این سفر دو رکن دارد که رکن اول تصویب مصوبات و رکن دوم جذب است و مسئولان باید بتوانند اعتبارات را جذب کنند تا تحولی ایجاد شود.

وی همچنین با اشاره به استقرار جهاددانشگاهی، دانشگاه‌ها،  بیمارستان، پارک علم و فناوری و دیگر نهادها در سایت اداری ارکان تاکید کرد: لازم است مجموعه شهرداری نسبت به این مجموعه توجه ویژه‌ای داشته باشند و برای این منطقه خدمات شهری و تسهیل در ایاب و ذهاب را فراهم کنند.

مهسا پرنیان، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی است که خدمات شایانی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ارائه می‌دهد.

وی افزود: این واحد در حال حاضر چند ماموریت ویژه پیگیری می‌کند که مرکز توسعه فناوری‌های نوین اصلاح نژاد دام، مرکز درمان سرطان برست، مجتمع کشت و فرآوری گیاهان دارویی و مرکز نوآوری صنایع خلاق فرهنگی از جمله آنهاست.

وی با اشاره به حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، افزود: تلاش بر این است تا با تقویت ساختارهای تخصصی و توسعه برنامه‌ها، خدمات شایانی به مردم استان ارائه شود.

پرنیان گفت: در این راستا برنامه‌های زیادی در دستور کار است که امید است با حمایت‌های استانی و ملی به ثمر برسد.

انتهای پیام
captcha