بهره‌مندی ۵ هزار نفر از برنامه‌های کانون پرورش فکری در آذربایجان شرقی
کد خبر: 4078403
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۸

بهره‌مندی ۵ هزار نفر از برنامه‌های کانون پرورش فکری در آذربایجان شرقی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی از بهره‌مندی بیش از ۵ هزار کودک و نوجوان استان از برنامه‌های کانون پرورش فکری خبر داد و اظهار کرد: با فروکش کردن کرونا در این ایام، استقبال خانواده‌ها از برنامه‌های تابستانه کانون نیز فوق‌العاده بوده است.

علی بینش، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان آذربایجان شرقیعلی بینش، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از بهره‌مندی بیش از 5 هزار کودک و نوجوان استان از برنامه‌های کانون پرورش فکری خبر داد و اظهار کرد: با فروکش کردن کرونا در این ایام، استقبال خانواده‌ها از برنامه‌های تابستانه کانون نیز فوق‌العاده بوده است.

وی افزود: تابستان امسال فرصتی را برای کودکان و نوجوانان ایجاد کرد تا پس از سپری کردن دوران قرنطینه، به لحاظ ذهنی و فکری در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری حضور یابند و از برنامه‌های مفرح بهره ببرند.

بینش ادامه داد: تعداد ۴۰۰ کارگاه‌ فرهنگی، ادبی و هنری ویژه اوقات فراغت کودکان و نوجوانان از خردادماه در قالب ۴۵ عنوان برنامه متنوع نقاشی، رباتیک، پرورش مهارت‌های خلاقیت، برنامه نویسی، کاردستی، سفالگری، شعر و داستان و ... در استان فعالیت کرده و این برنامه‌ها تا ۲۰ شهریورماه ادامه خواهد یافت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری برنامه‌های عمومی این کانون در فصل تابستان، گفت: یکی از برنامه‌های عمومی برگزار شده در تابستان امسال، تماشاخانه سیار کانون بود که همزمان با دهه امامت و ولایت به استان آمده و در شهرهایی چون جلفا، اهر، ورزقان و تبریز اجراهای مختلفی داشت که استقبال بسیار خوبی از آن‌ها انجام گرفت.

وی از انتشار فراخوان مسابقات ادبی و هنری کانون پرورش فکری استان در تابستان خبر داد و افزود: علاقه‌مندان آثار خود را در قالب نقاشی، جملات ادبی، شعر، داستان و ... به این مسابقات فرستاده و فعالیت‌های دیگری چون امانت کتب غیردرسی برای کودکان و نوجوانان استان نیز جزو خدمات کانون پرورش فکری در فصل تابستان بوده است.

بینش تصریح کرد: نخستین اردوی کارآفرینی مخصوص نوجوانان نیز مهمترین برنامه‌ کانون پرورش فکری استان در سال‌جاری بوده که با حضور نوجوانان علاقه‌مند و منتخب حوزه کارآفرینی و همکاری مرکز کارآفرینی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان در تبریز در حال برگزاری است تا بتوانیم فرهنگ اشتغال و کارآفرینی را بین نوجوانان استان توسعه دهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی از فعالیت ۲۳ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در استان خبر داد و گفت: هفت مرکز در تبریز فعالیت کرده و به جز شهرستان‌های چاراویماق، خداآفرین، اسکو، هریس و هوراند در سایر شهرستان‌های استان مراکز کانون فعال هستند. البته اکنون در چاراویماق کتابخانه سیار روستایی کانون مشغول کار است.

وی اظهار کرد: شهرستان‌هایی که در آن‌ها کانون پرورش فکری حضور ندارد می‌توانند مکانی را به کانون اختصاص دهند تا کودکان و نوجوانان منطقه خود از برنامه‌های فرهنگی و هنری ما بهره‌مند شوند. تنها دلیلی عدم حضور کانون پرورش فکری در برخی شهرستان‌های استان، نبود زمان و مکان برای کانون است.

بینش همچنین با اشاره به فعالیت کتابخانه‌های سیار کانون در دوران فصل تابستان و کرونا، افزود: این کتابخانه‌ها، فعالیت‌های خود را در فصل تابستان تعطیل نکرده و در سطح شهرها و روستاهای استان حضور می‌یابند و به امانت کتاب غیردرسی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی مشغول هستند.

انتهای پیام
captcha