فردا؛ آغاز مرحله نهایی بخش پژوهشی مسابقات قرآن دانش‌آموزی
کد خبر: 4078254
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

فردا؛ آغاز مرحله نهایی بخش پژوهشی مسابقات قرآن دانش‌آموزی

مرحله نهایی بخش پژوهشی چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور از فردا، 25 مرداد‌ماه در مشهد مقدس آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از وقفه‌ای دوساله در فعالیت‌های گروهی و حضوری، امسال توفیق داریم چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش پژوهشی را در رشته‌های  تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز با حضور دانش‌آموزان برگزیده کشوری برگزار کنیم.

وی افزود: حدود هزاران نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر در دوره متوسطه دوم در مرحله کشوری این دوره از مسابقات حضور داشتند که به واسطه وضعیت ناپایدار کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرحله کشوری در دو بخش مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود. در مرحله مقدماتی دانش آموزان برگزیده آثار خود را به دبیرخانه مسابقات ارسال کردند که پس از داوری و قضاوت این آثار، حدود 300 نفر از دانش‌آموزان به مرحله نهایی کشوری راه پیدا کردند.

باقری با اشاره به اینکه این بخش از رقابت‌ها 25 تا 31 مردادماه در جوار مضجع شریف حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) برگزار می‌شود، ادامه داد: این رویداد را 25 نفر از بهترین داوران کشوری قضاوت می‌کنند. آن دسته از دانش‌آموزان مستعدی که علاقه‌مند به حضور در دوره بعد مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی هستند، می‌توانند همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید به دفتر مدرسه مراجعه و با توجه به استعداد خود در یکی از رشته‌های چهل و یکمین دوره مسابقات ثبت‌نام کنند تا در فرایند برگزاری مسابقات سال آینده در سطح مدرسه شرکت و در صورت موفقیت بتوانند به مرحله منطقه‌ای، استانی و کشوری مسابقات قرآن نیز راه پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha