تمرکز جهاددانشگاهی بر جذب جوانان بیش از گذشته باشد + صوت
کد خبر: 4073137
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
سجادی در گفت‌وگو با ایکنا:

تمرکز جهاددانشگاهی بر جذب جوانان بیش از گذشته باشد + صوت

مدیرعامل انجمن خیرین توسعه علم و فناوری ایرانیان، جذب و نگهداری نیرو‌های جوان کشور را مهم‌ترین دستاورد جهاددانشگاهی بیان کرد و گفت: این مقوله به یکی از امتیازات ویژه این نهاد تبدیل شده و باید برروی این ظرفیت ارزنده بیشتر از قبل متمرکز شود.

رضا سجادی

رضا سجادی، مدیرعامل انجمن خیرین توسعه علم و فناوری ایرانیان در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی از دل مجموعه‌های مختلف بخش‌هایی متولد شدند که واقعاً در بحث دانش‌بنیان و توسعه سهم بسیار زیادی ایفا کرده‌اند، گفت: در قالب این مجموعه‌های جهادی نیرو‌های انقلابی گرد هم آمده‌اند و کار‌های بزرگی را انجام داده‌اند که یکی از این مجموعه‌ها، جهاددانشگاهی است.

وی افزود: جهاددانشگاهی دستاورد‌های افتخارآفرین بسیاری داشته که طی این چهار دهه به منصه‌ظهور رسیده است و باید نابینا بود و نتوان این دستاورد‌ها را دید؛ دستاورد‌هایی که واقعاً جهاددانشگاهی توانسته به بهترین شکل ممکن آن را به ثمر برساند.

مدیرعامل انجمن خیرین توسعه علم و فناوری ایرانیان با بیان این مطلب که جهاددانشگاهی ظرفیت‌های بسیاری را در خود جای داده است، عنوان کرد: بزرگترین هنر جهاددانشگاهی این است که توانست دوستان دانشگاهی را کنار یکدیگر قرار دهد، استعداد‌ها را شکوفا کند، تیم‌های علمی را شکل دهد و  بسیاری از دانشگاهیان از مسیر این نهاد وارد حوزه‌های مختلف صنعتی، فرهنگی و اجتماعی شدند.

سجادی ادامه داد: به باور من جذب و نگهداری نیرو‌های جوان کشور مهم‌ترین دستاورد جهاددانشگاهی است و این مقوله به یکی از امتیازات ویژه این نهاد تبدیل شده و باید برروی این ظرفیت ارزنده بیشتر از قبل متمرکز شود.

وی درباره نقش جهاددانشگاهی در کمک به دولت برای پیشبرد پروژه‌های علمی و تحقیقاتی به ویژه در حوزه مردمی‌سازی اقتصاد گفت: مردمی‌بودن، مردمی‌سازی، در کنار مردم بودن و از بطن جامعه بودن از ویژگی‌های بارز و شاخص جهاددانشگاهی است. جهاددانشگاهی مفهوم جهاد و علم را با هم ترکیب کرده و توانسته با استفاده از ظرفیت آشکار و نهفته جامعه به‌ویژه جوامع علمی به دولت در پیشبرد پروژه‌های علمی و تحقیقاتی کمک کند و مباحث اقتصادی، پزشکی، فرهنگی و اجتماهی را باید در زمره مباحث گسترده علمی و تحقیقاتی قلمداد کرد که جهاددانشگاهی در هر یک از این حوزه‌ها حرفی برای گفتن دارد.

مدیرعامل انجمن خیرین توسعه علم و فناوری ایرانیان تأکید کرد: تربیت نیرو‌های مردمی در توسعه و پیشرفت کشور و مقابله با تهدیدات متنوع فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی حائز اهمیت است. جهاددانشگاهی با شناسایی تهدیدات و انجام تحقیقات در رابطه با چگونگی مقابله با تهدیدات و تبدیلشان به فرصت توانسته راهکار‌های خوبی را به دولت ارائه دهد. هنر جهاددانشگاهی تشویق نیرو‌های مردمی است که خود این موضوع طلیعه شکل‌گیری اقتصاد مردمی است.

سجادی اعضای هیئت علمی جهاددانشگاهی و نیرو‌های انسانی این نهاد انقلابی را بسیار دلسوز و عاشق به خدمت به ایران و نظام توصیف کرد و گفت: بخش قابل توجهی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مختلف حداقل زمانی عضو جهاددانشگاهی بوده‌اند و آن را برای خود افتخار می‌دانند. درواقع امروز جامعه دانشگاهی کشور عضویت در جهاددانشگاهی را افتخار می‌دانند.

کد
انتهای پیام
captcha