سه پدر و مادر شهید و سه جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 4069356
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
در هفته‌ای که گذشت

سه پدر و مادر شهید و سه جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت سه پدر و مادر شهید و سه جانباز 70 درصد به فرزندان و یاران شهید خود پیوستند و آسمانی شدند.

به گزارش ایکنا، در هفته‌ای که گذشت؛ کبری سلمان مادر شهیدان اسماعیل غلامرضایی و غلامحسن فرخ پس از تحمل سال‌ها فراق فرزندان در سن 88 سالگی دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید اسماعیل غلامرضایی در بیست و دوم فروردین ماه سال 1349 در روستای چاهملک دیده به جهان گشود. وی به عنوان بسیجی به جبهه اعزام و سرانجام در بیست و نهم فروردین سال 1367 در منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر این شهید پس از 8 سال  به میهن بازگشت و در گلزار شهدای روستای چاهملک به خاک سپرده شد.

 همچنین شهید غلامحسن فرخ در اول اردیبهشت سال 1332 در روستای چاهملک به دنیا آمد. وی به عنوان بسیجی به جبهه اعزام و سرانجام در نهم شهریور سال 1362 در منطقه عملیاتی دیواندره بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پدر شهیدان حسینی

سیدکریم حسینی پدر شهیدان معزز سیدمحمدعلی و سیدمحسن حسینی در سن 97 سالگی بر اثر کهولت سن به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید سیدمحسن حسینی متولد پنجم تیر 1346 بود که با شروع جنگ تحمیلی به‌ عنوان پاسدار وظیفه عازم جبهه شد و عاقبت 4 دی‌ 1365 در منطقه ام‌الرصاص به شهادت رسید. شهید سیدمحمدعلی حسینی متولد دوم فروردین‌ 1347 در اصفهان بود، با شروع جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی عازم جبهه شد و عاقبت 29 فروردین 1366 در منطقه بانه به شهادت رسید.

پدر شهیدان بیات

یحیی بیات پدر شهیدان قامت و رحیم بیات به علت کهولت سن، دار فانی را وداع گفت و به سوی حق شتافت.

سردار شهید قامت بیات سال ١٣۴٠، در شهرستان زنجان چشم به جهان گشود. پدرش یحیی نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. هجدهم بهمن ۱۳۶۱، در رقابیه بر اثر انفجار مین به شهادت رسید. پیکرش در گلزار بهشت فاطمه(س) زادگاهش به خاک سپرده شد.

شهید والامقام رحیم بیات نیز  سال ۱۳۴۴‏ در شهرستان زنجان به دنیا آمد. راننده بود و صافکاری نیز می‌کرد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و یکم اسفند ۱۳۶۲‏، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش شهید شد. مدفن او در گلزار شهدای بهشت فاطمه(س) زنجان قرار دارد.

جانباز 70 درصد

جانباز گرانقدر 70 درصد؛ شهید والامقام بهرام خونسیاوشان آسمانی شد.

وی در تاريخ بیست و ششم خرداد 1367 در منطقه عملیاتی شاخ شمیران بر اثر ترکش خمپاره به درجه رفیع جانبازی نائل و روز گذشته دهم تیر پس از تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از مجروحیت به همرزمان شهیدش پیوست.

جانباز ۷۰ درصد

جانباز ۷۰ درصد حسینعلی سعیدی‌فرد از جانبازان گرانقدر شهرستان شیراز که ۲۳ دی سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ بر اثر اصابت ترکش به نواحی نخاع و ستون فقرات دچار جراحت و به فیض جانبازی نائل شده بود پس از تحمل ۳۶ سال رنج جانبازی دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

جانباز ۷۰ درصد

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد محرمعلی بیگدلی از جانبازان شهرستان زنجان و برادر شهید والامقام اروجعلی بیگدلی متولد ۱۳۴۵ که در سال 1362 در بانه کردستان دچار جراحت و به فیض جانبازی نائل شده بود پس از تحمل 39 سال رنج جانبازی دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

انتهای پیام
captcha