آرامش واقعی در عبودیت خداست
کد خبر: 4067981
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

آرامش واقعی در عبودیت خداست

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه آرامش واقعی در عبودیت خداست، گفت: بدانید آرامش در مجالس امام زمانی است نه در ویلاهای شمال؛ آرامش با ماشین میلیاردی به دست نمی‌آید، آرامش در نماز شب است و این نماز شب و انس با امام عصر(عج) به انسان آرامش می‌دهد.

آیت‌الله مهدی احدی، استاد درس خارج حوزه علمیه قمبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله مهدی احدی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم شامگاه دهم تیرماه در جلسه هفتگی درس اخلاق خود در مسجد الزهرا(س) تهران، گفت: یکی از مؤلفه‌های آخرالزمان برای همه مؤمنان در مساجد و دانشگا‌ها و مراکز تبلیغی و غیر تبلیغی این است که همه کارگر امام زمان(عج) باشیم.

وی ادامه داد: یک کارگر می‌داند که اگر در کارگاه کار کند، کار او به نفع کارفرماست، چون اگر کارفرما از نظر اقتصادی پایدار باشد، کارگرها هم بیکار نمی‌شوند، پس هر کارگر نسبت به کارفرمای خود حسادت نمی‌کند، بلکه با جان و دل کار می‌کند و می‌داند یک مزدی به او می‌دهند اما اصل اقتصاد این کارگاه برای کارفرماست.

آیت‌الله احدی با بیان اینکه امام عصر(عج) کارفرمای حقیقی عالم است، اظهار کرد: اگر برای حضرت کارگری می‌کنیم برای این است که اگر حضرت کارگری ما را نپذیرند ما منحرف می‌شویم، تا حدی که از اشیا هم پست‌تر و ضعیف‌تر خواهیم شد. ما آماده‌ایم که در کنار فقاهت آن معرفت خود را هم نجات دهیم که به سمت پستی نرویم. اصحاب آخرالزمان همه کارگر هستند و می‌دانند اگر از این دستگاه کارگری خارج شوند، یقینا گرفتار رذایل اخلاقی می‌شوند.

استاد درس خارج حوزه با اشاره به علت دشمنی با امامان معصوم، گفت: در روایتی آمده که از امام حسن عسکری(ع) پرسیدند چرا شما اینقدر مخالف دارید؟ حضرت فرمودند: اول به خاطر اینکه مردم می‌دانند که حکومت حق ماست و اگر حق ما را بدهند دیگران نمی‌توانند بر مردم حکومت کنند، برای همین ما را تخریب و می‌کشند. دوم هم اینکه چون حضرت مهدی(عج) از ماست و او ظهور می‌کند و در کل عالم یک حکومت تشکیل می‌دهد و همه تحت سیطره او قرار می‌گیرند، برای این ما را می‌کشند که مهدی(عج) متولد نشود.

وی تأکید کرد: از نظر اعتقادی و توحیدی رشد کنید، و در محافل خود حرف دنیا را نزنید، چکار این و آن دارید، چرا برخی اینقدر طمع دنیا را پیدا کرده‌اند و حتی در خانه‌های خود هم بحث آن‌ها فقط مباحث دنیاست؛ چرا عشق امام مهدی(عج) در دلهایتان نیست! توهم گناه باعث شده که در جامعه زنان و دختران روسری را هم از سر بیندازند و برخی هم چنان حرف می‌زنند که خود را عالم علم فقاهت و سیاست و اقتصاد می‌دانند، به جای اینکه کارگر برهنه شده غرب شوید، بیاید و کارگر امام زمان(عج) شوید.

استاد درس اخلاق اظهار کرد: بدانید اگر شرایط دنیا تغییر کند و همه بی‌حجاب و بی‌دین شوند، خانواده منتظر مهدوی تحت هیچ شرایطی در گرانی و بی‌بند‌وباری تغییر نمی‌کند و امام مهدی(عج) نیز مراقب آن‌هاست. خانواده منتظر مهدوی می‌داند و معتقد است که عاشق حضرت است و او صاحب دارد و روزی صاحب او می‌آید و الان هم تحت توجه صاحبش است و تغییر نمی‌کند.

آیت الله احدی در پایان با بیان اینکه آرامش واقعی در عبودیت خداست، گفت: بدانید آرامش در مجالس امام زمانی است نه در ویلاهای شمال؛ آرامش با ماشین میلیاردی به دست نمی‌آید، آرامش در نماز شب است و این نماز شب و انس با امام عصر(عج) به انسان آرامش می‌دهد. اما برخی آرامش را اشتباه گرفته‌اند و در ویلا و پول و تفریحات غربی می‌دانند.

امیرمحسن سلطان احمدی

انتهای پیام
captcha