بازداشت نگهبان مسجدالاقصی از سوی صهیونیست‌ها
کد خبر: 4067726
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱

بازداشت نگهبان مسجدالاقصی از سوی صهیونیست‌ها

به گفته منابع محلی، نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی امروز یک نگهبان مسجد الاقصی را از ورود به محوطه این مسجد در شهر قدیمی بیت‌المقدس به مدت یک هفته منع کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از WAFA، شاهدان گفتند که نظامیان صهیونیست صبح امروز، ۹ تیر این نگهبان را که عصام نجیب نام داشت، بازداشت کرده و به او دستور دادند تا یک هفته وارد محوطه محل کارش نشود.

یک نگهبان دیگر که عرفات نجیب نام داشت نیز برای بازجویی احضار شد.

اردن مسئول محوطه مسجدالاقصی است و کارکنان اوقاف بیت‌المقدس کارمندان دولت اردن محسوب می‌شوند.

نگهبانان مسجد اغلب به دلیل انجام وظیفه خود در مورد ممنوعیت ورود یهودیان افراطی به این محوطه بازداشت می‌شوند. زیر پا گذاشتن شرایط بازدید غیرمسلمانان از مکان مقدس که شامل برگزاری مراسم دینی یهودیان نیز می‌شود از دیگر دلایل بازداشت این افراد است.

یهودیان افراطی به رغم حضور نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در کنار آنها، اقدام به انجام مراسم دینی می‌کنند که باعث می‌شود نگهبانان الاقصی برای جلوگیری از این کار آنها مداخله کنند. نظامیان در نهایت نگهبانان را بازداشت می‌کند.

برند آمریکایی سرزمین‌های اشغالی را ترک کرد

رخداد مهم دیگر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، شرکت چندملیتی Unilever، پس از اینکه برند آمریکایی بن اند جری (Ben And Jerry) سال گذشته اعلام کرد که به دلیل مغایرت با سیاست‌های اخلاقی این شرکت بازاریابی محصولات خود را در سرزمین‌های فلسطینی تحت اشغال اسرائیل متوقف می‌کند، فروش محصولات این برند را در سرزمین‌های اشغالی در ازای مبلغی نامشخص به یک توزیع‌کننده محلی فروخته است.

الجزیره گزارش داد که بر اساس ترتیبات جدید که روز چهارشنبه اعلام شد، بستنی بن اند جری برای همه مصرف‌کنندگان در سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری، از جمله در شهرک‌های یهودی‌نشین، در دسترس خواهد بود.

با این همه بن اند جری مخالفت خود را با تصمیم شرکت مادرش ابراز و اعلام کرد که علی‌رغم اینکه این شرکت دیگر از بستنی بن اند جری که در سرزمین‌های اشغالی غیرقانونی فروخته می‌شود سود نمی‌برد، موضع آنها تغییر نکرده است.

بازداشت نگهبان مسجدالاقصی از سوی پلیس رژیم صهیونیستی

این شرکت در توییتر اعلام کرد: ما همچنان معتقدیم که فروش بستنی ما در سرزمین‌های اشغالی فلسطین با ارزش‌های بن اند جری مغایرت دارد.

بنیان‌گذاران یهودی بن و جری، بن کوهن و جری گرین‌فیلد، دیگر این برند را مدیریت نمی‌کنند، اما به دلیل تعهدشان به مسائل مرتبط با عدالت اجتماعی به خوبی شناخته شده‌اند. این شرکت اخیراً حمایت قاطع خود را از جنبش جان سیاه‌پوستان مهم است، حقوق اقلیت‌های اجتماعی و اصلاحات مالی کمپین‌های انتخاباتی ابراز کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha