تشرف خلبان مکزیکی به اسلام در ترکیه
کد خبر: 4067391
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

تشرف خلبان مکزیکی به اسلام در ترکیه

یک خلبان مکزیکی روز سه شنبه در شهر ازمیت ترکیه طی مراسمی به اسلام گروید و از سوی مفتی این شهر یک نسخه از قرآن کریم هدیه گرفت.

خلبان مکزیکی در ترکیه به اسلام گروید/آمادهبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری ترکیه(تی‌آر)، هوگو گوترز، خلبان مکزیکی دیروز سه شنبه، 7 تیرماه در شهر ازمیت در ایالت کوجالی در شمال غربی ترکیه مسلمان شد.

گوترز پس از آموختن اصول اسلام و همچنین آشنایی با آداب و سنن آن و تمایل خود برای ازدواج با دختر مسلمانی که پیش‌تر در پایتخت کویت با او آشنا شده بود، تصمیم گرفت به اسلام روی آورد.

به همین مناسبت مراسم تشرف گوترز به اسلام در دارالافتای شهر ازمیت با حضور محمد رشاد شفالی، مفتی اعظم ازمیت برگزار شد.

مفتی شفالی از گوترز خواست تا شهادت به توحید و مسلمان شدن خود را اعلام کند.

خلبان مکزیکی در ترکیه به اسلام گروید/آماده

شفالی در سخنانی خطاب به وی گفت: اسلام هر آنچه را از آن پذیرفته‌ای بر تو واجب می‌کند و تو با اسلام آوردن با ما برادر شدی.

پس از این مراسم، مفتی اعظم ایالت نسخه‌ای از قرآن کریم و کتاب داستان پیامبران ترجمه شده به اسپانیایی را به گوترز اهدا کرد.

پس از مسلمان شدن گوترز، مراسم عقد او با دختری به نام «روان البکری» با حضور تعدادی از اعضای خانواده وی و برخی شاهدان در دارالافتاء ازمیت برگزار شد.

خلبان مکزیکی در ترکیه به اسلام گروید/آماده

البکری به نوبه خود گفت که  یک زن مسلمان تنها می‌تواند با یک مسلمان ازدواج کند که این موضوع برای او و خانواده‌اش مهم است و او پس از سه هفته مراسم ازدواج خود را در مکزیک برگزار می‌کند.

انتهای پیام
captcha