حجاب واجب شرعی و اطاعت از فرمان خداوند است
کد خبر: 4067374
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
پاسخ الازهر به منکران:

حجاب واجب شرعی و اطاعت از فرمان خداوند است

دارالإفتاء مصر بر واجب بودن حجاب برای زنان مسلمان تأکید کرد و آن را از شعائر اسلام و اطاعت از خداوند متعال دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از النبأ، دارالافتای مصر در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نسبت به شبهه در قرآن کریم و مجادله با دین هشدار داد.

در همین راستا، دارالافتای مصر در صفحه رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی با انتشار پستی با عنوان «پاسخ به منکران حجاب»، بر واجب بودن حجاب برای زنان مسلمان تأکید کرد.

دارالافتای مصر نوشت: «سؤال: حجاب در اسلام چه حکمی دارد؟ پاسخ: حجاب از شعائر اسلام بوده، اطاعت از خداوند متعال و بر زن مسلمان بالغ واجب است». 

 دارالافتاء مصر همچنین در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک اعلام کرد که این وظیفه علما است که در زمان مناسب روش مناسب را انتخاب کنند. آنچه برخی از افراد در هنگام وقوع موارد تعرض به دختران مانند آزار و اذیت یا قتل می‌گویند که این امر را به ترک حجاب مرتبط می‌دانند درست نیست.

شبهه ضدقرآنی حجاب در مصر

پیش از این محمد سالم ابوعاصی، رئیس سابق دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه الازهر، با شبهه‌افکنی درباره فتوای حجاب زنان، مدعی شد که برخی از سخنرانان در رسانه‌ها، فرهنگ زمانه را درک نمی‌کنند و بیش از 80 درصد موعظه‌های دینی درباره زنان، اسرائیلیات و جعلی است!

ابوعاصی بدون توجه به آیات متعددی از قرآن که دلالت قطعی بر مسئله وجوب حجاب برای بانوان دارد[مانند آیه ۳۱ سوره نور «وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ: و به زنان با ايمان بگو ديدگان خود را [از هر نامحرمى] فرو بندند و پاكدامنى ورزند و زيورهاى خود را آشكار نگردانند مگر آنچه كه طبعا از آن پيداست و بايد روسرى خود را بر سينه خويش [فرو] اندازند» و آیه ۵۹ سوره احزاب «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا: اى پيامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوشش‌هاى خود را بر خود فروتر گيرند اين براى آنكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند [به احتياط] نزديكتر است و خدا آمرزنده مهربان است» که بر واجب بودن حجاب برای بانوان تأکید دارد.]، مدعی شد که حجاب پوششی است برای بخش‌هایی از بدن که خداوند به پوشاندن آن دستور داده اما اصل، تربیت و اخلاق انسان است!

انتهای پیام
captcha