تأکید بر حمایت از مسلمانان هند و چین در نشست استانبول
کد خبر: 4067156
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

تأکید بر حمایت از مسلمانان هند و چین در نشست استانبول

شرکت‌کنندگان در کنفرانسی با عنوان «حمایت از زنان مسلمان هند و ترکستان شرقی» که در استانبول برگزار شد بر دفاع از حقوق مسلمانان هند و چین تأکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، کمیته بین‌المللی حمایت از پیامبر(ص)  روز یکشنبه، 5 تیر  کنفرانسی با عنوان «حمایت از زنان مسلمان هند و ترکستان شرقی» با حضور گسترده علمای دینی و فعالان حقوق بشر در استانبول ترکیه برگزار کرد.

در طول این کنفرانس، کلیپ‌های ویدئویی از آنچه این کمیته به عنوان تخلفات انجام شده علیه زنان در هند و ترکستان شرقی توصیف کرد، پخش شد. سازمان‌دهندگان این نشست و نمایندگان زنان در هند و ترکستان شرقی در مورد خشونت علیه زنان مسلمان و راه‌های دفاع از آنها صحبت کردند.

شیخ محمد الصغیر، دبیر کل این کمیته گفت: این کمیته نقش فعالی در بسیج رسانه‌ها و توده‌ها در برابر جنایات انجام شده علیه زنان مسلمان در هند و ترکستان شرقی داشته است.

وی تأکید کرد: این کمیته به هیچ حزبی وابسته نیست و در صف اول کسانی بود که از پیامبر اسلام(ص) دفاع کردند.

فاطمه عفرین، فعال هندی، در یک ویدئوی ضبط شده در مورد آزار و اذیت مقامات هندی به دلیل مواضعش در دفاع از زنان مسلمان در هند در برابر تجاوزاتی که آنها انجام می‌دهند صحبت کرد.

عایشه صدیق، دیگر فعال هندی، در سخنرانی خود در این کنفرانس گفت: زنان مسلمان در هند در ساده‌ترین جزئیات زندگی خود مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و تأکید کرد که او هر روز هنگام رفتن به سر کار  به خاطر حجابش مورد تعرض واقع می‌شود.

وی افزود: حزب هندو همه چیز را در رسانه‌ها، فرهنگ، امنیت، پلیس و قوه قضاییه کنترل می‌کند و هرگز اجازه رشد جامعه مسلمانان را نمی‌دهد.

همچنین دو فعال اقلیت مسلمان اویغور در استان سین‌کیانگ چین درباره جرایم انجام شده توسط چین علیه مسلمانان در ترکستان شرقی صحبت و تأکید کردند که مسلمانان آنجا کشته می‌شوند، زیرا قرآن می‌خوانند، کودکان، سقط و مساجد ویران می‌شوند.

هاله سمیر، رئیس کمیته زنان در پایان این کنفرانس گفت که این کمیته سه اولویت دارد که عبارتند از: آگاهی‌بخشی، حمایت کامل از رویکرد حمایت از پیامبر اسلام و گشودن راه برای کسانی که می‌خواهند در این رویکرد مشارکت و سهم داشته باشند.

از سال 1949، پکن منطقه ترکستان شرقی را که خانه اقلیت مسلمان اویغور است، کنترل می‌کند و آن را سین‌کیانگ به معنای «مرز جدید» نامیده است.

آمار رسمی چین حاکی از وجود 30 میلیون مسلمان در این کشور است که 23 میلیون نفر از آنها اویغور هستند، در حالی که گزارش‌های غیر رسمی تعداد مسلمانان را نزدیک به 100 میلیون نفر اعلام کرده است.

کمیته بین‌المللی حمایت از پیامبر(ص) در سال 2021 در استانبول تأسیس شد و هدف آن این است که با راهنمایی و توصیه علمای دینی در زمینه معرفی پیامبر(ص) و سیره آن حضرت به تمامی زبان‌های زنده دنیا تلاش و تبلیغات برخی مغرضان را خنثی کند.

انتهای پیام
captcha