اهمیت خوشرویی و نرم‌خویی در فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف
کد خبر: 4066896
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

اهمیت خوشرویی و نرم‌خویی در فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت خوشرویی و نرم‌خویی در فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف گفت: اگر می‌خواهیم در بحث ارزش‌های اسلامی و انسانی به نتیجه برسیم باید آن را نزد عموم مردم به ارزش تبدیل کنیم.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان، شامگاه گذشته، پنجم تیرماه در نشست قرارگاه حجاب و عفاف استان کردستان با اشاره به اهمیت خوشرویی و نرم‌خویی در فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف در جامعه اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) با اخلاق و منش خود توانست عرب‌های دوران جاهلیت را حول محور اسلام جمع کند پس ما نیز با الگوگیری از سیره و روش ایشان می‌توانیم زمینه اجرایی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه فراهم کنیم.

وی با اشاره به مهم ارزیابی کردن نقش کارکنان دستگاه‌های اجرایی در الگوسازی فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه افزود: برای موفق عمل کردن در عرصه حجاب و عفاف این مقوله باید از دستگاه‌های اجرایی شروع شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی از یک سو و کم‌کاری مسئولان از سوی دیگر موجب ضعف‌هایی در این حوزه شده است، بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با رصد و پایش کردن مقوله حجاب و عفاف بین کارکنان خود، این امر را در ارزیابی‌های کاری مد نظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه تبلیغ حجاب و عفاف بدون عمل بی‌نتیجه است، تأکید کرد: اگر می‌خواهیم در بحث حجاب و عفاف و ارزش‌های اسلامی و انسانی به نتیجه برسیم، باید آن را نزد عموم مردم به ارزش تبدیل کنیم. امروزه بسیاری از مقوله‌های اجتماعی و فرهنگی از جمله حجاب و عفاف ممکن است برای ما ارزش اما برای نسل جدید بی‌اهمیت باشد، در این راستا باید آن را برای قشر نوجوان و جوان تبیین و فرهنگ‌سازی کرد.

زارعی کوشا با اشاره به اهمیت نقش در بحث ترویج حجاب و عفاف، گفت: امروز رسانه گاهی با پخش سریال و فیلم از تلویزیون و رفتار متناقض بازیگران در زندگی شخصی و فضای مجازی، جوانان را در مقوله حجاب و عفاف دچار سردرگمی می‌کند که نباید اینگونه باشد.

استاندار کردستان افزود: آموزش‌و‌پرورش مهم‌ترین نقش و اثرگذاری را در راستای ترویج حجاب و عفاف می‌تواند داشته باشد که متأسفانه نظام آموزشی در این زمینه کلیشه‌ای عمل کرده و دچار نقص است.

وی در پایان یادآور شد: تأثیری که نوجوان و جوان از فضای مساجد و رفقا و خارج از خانه، چه مثبت و چه منفی می‌پذیرد، بسیار بیشتر از نظام آموزشی است، پس باید آموزش و پرورش در این رابطه قوی‌تر عمل کند.

انتهای پیام
captcha