سعید شعبان؛ نماد وحدت و همگرایی اسلامی
کد خبر: 4066485
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
در گردهمایی بیروت تأکید شد؛

سعید شعبان؛ نماد وحدت و همگرایی اسلامی

مراسم بیست‌وچهارمین سالگرد درگذشت شیخ سعید شعبان، مؤسس جنبش توحید اسلامی لبنان در هتل «کومودور» بیروت برگزار و در آن بیان شد که سعید شعبان همیشه بر وحدت و همگرایی میان تمامی مسلمانان تأکید داشت.

سعید شعبان؛ نماد وحدت و همگرایی اسلامیبه گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا مرتضوی، وابسته فرهنگی ایران در لبنان در مراسم بیست‌وچهارمین سالگرد درگذشت شیخ سعید شعبان، مؤسس جنبش توحید اسلامی لبنان در هتل «کومودور» بیروت حضور یافت.

عمر الایوبی، عضو مجلس امنای «الحرکه» در سخنانی، گفت: مرحوم شیخ سعید شعبان همیشه بر وحدت و همگرایی بین تمامی مسلمانان تأکید داشت.

در ادامه شیخ محمد الزغبی، رئیس دفتر فراخوان در جنبش توحید اسلامی شعری به عنوان مرثیه برای مرحوم قرائت کرد و ویدئوی کوتاهی از مسیر زندگی و فعالیت‌های شیخ شعبان پخش شد.

همچنین صهیب شعبان، رئیس دفتر سیاسی در جنبش توحید طی سخنانی با اشاره به نقش تأثیرگذار شیخ سعید شعبان شرحی از تاریخ زندگی نامبرده از دوران دانشجویی، سفرهای جوانی، طلب علم و تأسیس تعدادی از بناهای آموزشی را بازگو کرد.

شیخ زهیر جعید، هماهنگ کننده جنبش جبهه عمل اسلامی اظهار کرد: شیخ سعید شعبان، یک نماد اسلامی جهانی بود و نه فقط به مسلمانان بلکه به مسیحیان و تمامی آزادگان جهان یاری می‌رساند.

عزام الایوبی، دبیرکل جماعت اسلامی در لبنان در سخنانش، گفت: شیخ سعید شعبان تأثیر مهمی در تاریخ‌سازی مسلمانان در لبنان دارد. 

شیخ قاضی حنینه، رئیس هیئت امنای مجمع علمای مسلمان نیز افزود: شیخ سعید شعبان فرزند دین اسلام بود و ایشان اسلام را بزرگتر و برتر از هر دین دیگری می‌پنداشت.

در پایان این مراسم، شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت از خاطراتش با شیخ سعید و دیدارهایشان در دهه هفتاد قرن گذشته و برخی مواضع مهم دیگر در رابطه با مرحوم گفت.

وابسته فرهنگی کشورمان در لبنان نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران در رابطه با مرحوم شیخ سعید شعبان بیان کرد: آن مرحوم یکی از مؤسسان جبهه مقاومت اسلامی در لبنان به حساب می‌آید و تاریخ بزرگ و عظیمی در توحید و تقریب بین مذاهب اسلامی در لبنان دارد، از این رو ایشان به امید جنبش اسلامی توحید معروف بود.

انتهای پیام
captcha