برنامه‎‌‌محوری و تحول؛ دو محور اصلی قوه قضاییه
کد خبر: 4066270
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
حجت‌الاسلام مصدق بیان کرد:

برنامه‎‌‌محوری و تحول؛ دو محور اصلی قوه قضاییه

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه یکی از راهبردهای اصلی این قوه در این دوره برنامه‎محوری و تحول است، گفت: امروز بیش از هر دوره دیگری برنامه‌های ما دارای برنامه‌محوری و تحول‌گرایی است. روح اصلی حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ضرورت تحول‌گرایی در بخش‌های مختلف از جمله قوه قضاییه است.

به خبرنگار گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه، امروز 3 تیر، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه 7 تیر به ویژه شهید دکتر آیت‌الله بهشتی گفت: امام(ره) در یک جمله در خصوص این شهید فرمودند که بهشتی یک ملت بود. یعنی هر ملت که دارای ویژگی‌های خاص انسانی، اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است، شهید بهشتی همه این ویژگی‌ها را دارد.

وی با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه گفت: از طرف همکارانم در این قوه تشکر ویژه از رهبر معظم انقلاب دارم که برای دومین بار پس از انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی، مسئولیت این قوه را بر عهده فرزندی از فرزندان خانواده بزرگ قوه قضاییه نهادند.

مصدق اظهار کرد: امروز سکان ریاست دستگاه عدلیه در دست کسی است که حدود چهار دهه تجربه قضایی دارد و سابقه درخشان مدیریتی در قسمت‌های مختلف این قوه دارد و به معنای واقعی کلمه دارای روحیه جهادی و تحولی است.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه یکی از راهبردهای اصلی این قوه در این دوره برنامه محوری و تحول است، گفت: امروز بیش از هر دوره دیگری برنامه‌های ما دارای برنامه محوری و تحول‍‎گرایی است. روح اصلی حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ضرورت تحول‌گرایی در بخش‌های مختلف از جمله قوه قضاییه است.

مصدق بیان کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های قوه قضاییه بر دو محور اصلی موارد شش گانه راهبردی و اصولی مندرج در حکم انتصاب رئیس قوه قضاییه و سند تحول قضایی استوار است. این دو محور نقشه راه و سند بالادستی حرکت قوه قضاییه است.

وی درباره سند تحول قضایی گفت: ما در این سند به دنبال تحق یک سخن کوتاه مقام معظم رهبری هستیم که فرمودند قوه قضاییه کارهای خوبی انجام داده است اما باید به آنجا برسد که اگر دو نفر با هم دعوا کردند آن طرف مظلوم به ظالم بگوید اگر حق مرا ندهی به عدلیه مراجعه می‌کنم.

معاون اول قوه قضاییه ابراز کرد: دومین محور برنامه‌های قوه قضاییه مقابله با فساد و مفسدان است. مسیر مقابله جدی با فساد از راه همکاری هر سه قوه است. قوه قضاییه در تولید پرونده‌ها نقشی ندارد و نتیجه فساد که رسیدگی است به قوه قضاییه ارسال می‌شود و مهم آن است که سه قوه ریشه‌های فساد را بخشکانند تا اصلا امکان فساد وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به حمایت از اقتصاد مقاومتی در این قوه گفت: در این رابطه ستاد اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه تشکیل شده که ماهیانه یک بار تشکیل جلسه می‌دهد و تاکنون به موضوعات مهمی مانند بورس، اموال تملیکی، تسهیل و رفع موانع تولید رسیدگی شده است.

مصدق کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی را از برنامه‌های مهم این قوه و مطالبه مردم خواند و گفت: در حال برنامه‌ریزی در این باره هستیم و در سال 1400 نسبت به سال 1399 این مدت زمان کاهش یافته است.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به موضوع حقوق بشر گفت: دشمنان ما سردار دل‌ها را که با دعوت رسمی یک دولت به آن کشور رفته بود ترور کردند و حقوقدان‌های منصف جهان همگی گفتند این اقدام محکوم است و آمریکا هم نتوانست این موضوع را حل کند. حقوق بشر آمریکایی برای مردم ما و جهانیان باید مشخص شود. ما جزو قربانیان تروریسم هستیم و 17 هزار قربانی ترور داریم و باید در مجامع بین‌المللی از جایگاه قربانی تروریسم سخن خود را بیان کنیم.

انتهای پیام
captcha