تقدیر معاون امور مجلس رئیس جمهور از مؤلف تفسیر «من هدی القرآن»
کد خبر: 4065818
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱

تقدیر معاون امور مجلس رئیس جمهور از مؤلف تفسیر «من هدی القرآن»

معاون امور مجلس رئیس جمهور از خدمات علمی آیت‌الله مدرسی و تألیفات متعدد ایشان به زبان عربی و فارسی در حوزه معارف اسلامی و آثار فقهی و قرآنی به‌ویژه تفسیر کامل قرآن با عنوان «من هدی القرآن» (تفسیر هدایت) تقدیر کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر سید محمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور، 31 خردادماه در دیدار علامه سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید به ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه در مباحث فکری و پژوهشی اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها می‌توانند درباره مسائل و مشکلات کشور در بخش‌های مختلف، برنامه‌ها و راهکارهای مفید ارائه دهند و دولت از اینگونه اقدامات استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه ارتباط و اعتماد بین علما و اقشار مختلف مردم نیز ظرفیت مهمی است که می‌تواند در عرصه جهاد تبیین و مقابله با هجمه‌های دشمنان مؤثر باشد، از خدمات علمی آیت‌الله مدرسی و تألیفات متعدد و متنوع ایشان به زبان عربی و فارسی در حوزه معارف اسلامی و آثار فقهی و قرآنی به‌ویژه تفسیر کامل قرآن با عنوان «من هدی القرآن» (تفسیر هدایت) تقدیر کرد.

همچنین علامه سیدمحمدتقی مدرسی، از مراجع تقلید در این دیدار، با ضروری دانستن حفظ و تقویت اصول و مبانی دینی و اعتقادی، اظهار کرد: طلاب و علمای دینی باید همزمان با تحولات علمی و سیاسی در عرصه جهانی، اطلاعات و معلومات خود را به روز کنند.

وی با بیان اینکه باید به صورت ریشه‌ای و اساسی در مسیر ترویج فرهنگ دین در سطح جامعه گام برداشت، ادامه داد: در این راه لازم است مفاهیم دینی و قرآنی از مقطع ابتدایی تا سطح دروس حوزه‌های علمیّه و دانشگاه‌ها مورد توجه ویژه باشد.

آیت‌الله مدرسی از فعالیت‌های رئیس جمهور تقدیر کرد و گفت: تمرکز دولت بر رفع مشکلات و دغدغه‌های اصلی کشور و پرهیز از ورود به مسائل حاشیه‌ای از نقاط قوت دولت است و شخصا موقع زیارت حرم امام حسین (ع) برای موفقیت آیت‌الله رئیسی و دولت دعا می‌کنم.

وی در ادامه بیان کرد: دولت باید تحول فرهنگی و اقتصادی و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از اسراف و هدر رفت انرژی را با قوت ادامه دهد.

یادآور می‌شود، در این دیدار در خصوص رسالت امروز حوزه و دانشگاه و نقاط قوت و ضعف و نیز انتظارات از این دو نهاد آموزشی و پژوهشی هم مباحثی مطرح شد.

انتهای پیام
captcha