برگزاری مراسم فارغ‌التحصیلی 72 حافظ قرآن در ترکیه
کد خبر: 4064958
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

برگزاری مراسم فارغ‌التحصیلی 72 حافظ قرآن در ترکیه

مراسم فارغ‌التحصیلی 72 حافظ قرآن کریم در استان ترابزون در شمال شرق ترکیه با حضور مسئولان امور دینی این کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری ترکیه، روز گذشته‌، 27 خرداد مراسم جشن فارغ‌التحصیلی حافظان جدید قرآن کریم به همت دارالافتای استان «ترابزون» در شمال شرقی ترکیه برگزار شد.

علی ارباش، رئیس امور دینی ترکیه در سخنانی، مراسم تجلیل از حافظان قرآن را برترین و بهترین جشن‌ها دانست و با استناد به حدیث پیامبر اکرم(ص) که «بهترین شما کسانی هستند که قرآن را بیاموزند و تعلیم دهند»، افزود: حافظ قرآن کریم مورد ستایش خداوند متعال است.

وی بر اهمیت التزام به قرآن و سنت تأکید و خاطرنشان کرد: علمایی مانند ابن سینا، آق شمس‌الدین و سایر علمای مسلمان، حافظ قرآن بودند. این علما ابتدا حفظ قرآن را به پایان رساندند و سپس مطالعات علمی خود را آغاز کردند.

ارباش افزود: قرآن بزرگترین معجزه فرستاده شده به زمین است و خداوند آن را فرستاد تا مردم را از تاریکی‌ها به سوی نور بیرون آورد و این کتاب بزرگترین معجزه رسول خدا صلی الله علیه و آله و منبع اصلی اسلام است.

وی افزود: هرگز نمی‌توان برای پدر و مادری که فرزندان خود را به خوبی تربیت می‌کنند اجر و پاداش دنیوی در نظر گرفت. خداوند همه شما را خیر و برکت دهد.

این مراسم با اعطای گواهینامه حفظ قرآن کریم به 72 حافظ خاتمه یافت. پیش از این قدیر دینچ، مدیرکل خدمات آموزشی اداره امور مذهبی ترکیه اعلام کرده بود که 11 هزار و 773 دانشجو، حفظ قرآن را در سال 2021 به پایان رساندند و موفق به دریافت گواهی مخصوص حافظان قرآن کریم شدند.

برگزاری مراسم فارغ‌التحصیلی 72 حافظ قرآن در ترکیه

انتهای پیام
captcha