رسالت هنرمند تزریق امید به جامعه است
کد خبر: 4064817
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
خزاعی در اختتامیه هفته فیلم اردبیل:

رسالت هنرمند تزریق امید به جامعه است

رئیس سازمان سینمایی در آیین اختتامیه نهمین دوره هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان استان اردبیل گفت: رسالت هنرمند تزریق امید به جامعه است. با سرمایه امید است که می توان تحولات جامعه را رو به توسعه و تعالی رقم زد.

به گزارش ایکنا به نقل از اداره کل  روابط عمومی سازمان سینمایی، مراسم اختتامیه نهمین دوره هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان استان اردبیل و هشتمین دوره فیلم مهر استانی اردبیل شب گذشته با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور و جمعی از مدیران سینمایی و مسئولان و سینماگران استان‌ در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار شد.

در این مراسم محمد خزاعی با اشاره به خلاقیت و ایده‌پردازی قابل توجه سینماگران‌ استان اردبیل در تهیه و پخش تیزرها و کلیپ‌ها گفت: در دوران پساکرونا، شکل‌گیری اینگونه جشنواره‌ها و گردهمایی‌های سینمایی مغتنم است و بهانه‌ای برای دیده شدن و دورهمی هنرمندان محسوب می‌شود.

وی افزود: استان اردبیل به لحاظ نیروی انسانی از غنای چشمگیر در زمینه فیلمسازی برخوردار است‌ ولی به لحاظ زیرساخت و سالن سینما با محرومیت‌هایی مواجه است. از این رو، در نظر داریم تا پایان دولت سیزدهم، با حمایت و همکاری سازمان سینمایی، استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد و دستگاه‌های اجرایی استان‌ در خصوص احداث سالن‌های مجهز، مدرن و به‌روز در قبال سالن‌های فرسوده برنامه‌ریزی جدی‌تری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ضروری است فیلمسازان با خودآگاهی و شناخت از ارزش‌های جامعه، شهر و استانشان نسبت به روایتگری و تصویرسازی همت کنند، بیان کرد: رسالت هنرمند تزریق امید به جامعه است. با سرمایه امید است که می‌توان تحولات جامعه را رو به توسعه و تعالی رقم زد. جامعه ‌‌و مردم سینمای نومید و مغایر با ارزش‌های اجتماعی و خانوادگی را برنمی‌تابند و شاید یکی از مهمترین دلایل فاصله مردم و خانواده از سینماها در کنار شرایط عمومی دوران پساکرونا برخی از همین محتواهای نامرتبط با آنها باشد.

خزاعی با اشاره به اینکه‌ جامعه از تصاویر زیبا، روحبخش و حماسه‌آمیز استقبال می‌کند بیان کرد: تصویر زیبا بسازید، با جامعه‌بینی و جهانبینی دقیق به سراغ فیلمسازی بروید. سینما روایت سیاهی‌ها‌ و تلخکامی‌ها نیست. حقیقت هنر به تعبیر بزرگان ایجاد روزنه‌های امید و نور و روشنی است. سینما‌ نقش بسزایی در کاهش یا حتی، افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند داشته باشد. سینما ممکن است با نمایش و القای سبک زندگی غربی به پدیده شوم تجددگرایی دامن بزند که‌ در صورت غفلت هنرمندان و نخبگان جامعه در درازمدت به تغییر هویت جامعه ملی و تاریخی و دینی و استحاله منجر شود. 

خزاعی با بیان اینکه سینما، تلویزیون و مدیوم رسانه کارکرد شمشیر دو لبه را دارند که در صورت غفلت و سهل انگاری‌ به هویت فرهنگی و نظام اخلاقی جامعه‌ آسیب می‌زنند و از این رو سینما ‌‌منظومه آثار تصویری حائز اهمیت است، تصریح کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد در مقاطعی، آثاری در سینما تولید شده که همسو با جریان تجددگرایی و مصرف‌زدگی و اشاعه سبک زندگی غربی بوده‌اند. شاید آگاهانه‌ این اتفاق نیفتاده باشد ولی بسامد این آثار در خدمت چنین تفکری بوده است‌.باید تلاش کنیم‌ زندگی اسلامی و ایرانی مبتنی بر آموزه‌های دینی و ساختارهای فرهنگی جامعه و تاریخ خودمان در آثار سینمایی برجسته شود و باید نهضت بازگشت به خویشتن را در سینمای ایران احیا کنیم. 

انتهای پیام
captcha