طرح بازسازی مسجد جامع شهر بولتون انگلیس تصویب شد
کد خبر: 4064679
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

طرح بازسازی مسجد جامع شهر بولتون انگلیس تصویب شد

طرح بازسازی مسجد بولتون انگلیس که برای اولین بار 4 سال پیش ارائه شده بود، سرانجام تصویب شد. این امر، جامعه مسلمانان این شهر را به برخورداری از یک مکان بزرگتر برای عبادت امیدوار کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ابوت اسلام، مسلمانان شهر بولتون قصد دارند یک مسجد قدیمی به نام «مسجد مکه» را که متعلق به عصر ویکتوریا (قرن نوزدهم میلادی) است،‌ نوسازی کنند. 

مسئولان مسجد اعلام کردند به خاطر نیازهای فزاینده دینی، اجتماعی و آموزشی جامعه مسلمانان این منطقه تصمیم به این اقدام گرفته‌اند. جزئیات طرح بنای جدید مسجد نشان می‌دهد که بخش‌هایی برای همایش‌ها و برنامه‌های آموزشی در ساختمان جدید در نظر گرفته شده است.

شرکت معماری دیوید کاکس آرکیتکتز (David Cox Architects) که طراحی بنای جدید را بر عهده دارد، اعلام کرده که هدف بنای جدید فراهم کردن فضای لازم برای آموزش‌های دینی خارج از ساعات مدرسه در این محل و نیز ایجاد فضایی مناسب برای اجتماعات است.

طرح جدید بازسازی مسجد شامل گنبد بلندتر، مناره و نمازخانه، یک ساختمان سه طبقه، سالن اجتماعات و بخشی برای کلاس‌های آموزشی خواهد بود.

مسجد جدید در سه طبقه ساخته می‌شود و مناره‌ای ۳۰ متری خواهد داشت. این بنا شامل نمازخانه، وضوخانه، سالن‌های اجتماعات، خدمات کفن و دفن، گلخانه و بام‌باغ نیز خواهد بود.

طرح اولیه ساختمان جدید در سال ۲۰۱۷ به تصویب رسید و در آخرین طرح پیشنهادی، گنبد و مناره حدود ۳ متر بلندتر از طرح قبلی است.

محمد ایوب نماینده این منطقه در شورای بولتون گفت: تصویب این طرح مدت زیادی طول کشیده است؛ بنابراین خوشحالم که اکنون این طرح تصویب شده است و بالاخره محقق خواهد شد. این یک پروژه بسیار بزرگ خواهد بود و خبر خوبی برای جامعه مسلمان این شهر است.

وی افزود: آنها از یک ساختمان مدرسه قدیمی استفاده می‌کردند که برای برنامه‌های دینی مناسب نبود، اما این ساختمان جدید پس از اتمام، مطابق استاندارد خواهد بود.

آخرین درخواست برای نوسازی این مسجد در فوریه 2020 پس از احساس نیاز به مکانی بزرگتر برای امور دینی ارائه شده بود. 

انتهای پیام
captcha