هشدار سازمان ملل درباره وضعيت حقوق بشر در ميانمار
کد خبر: 4064600
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶

هشدار سازمان ملل درباره وضعيت حقوق بشر در ميانمار

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره شدت وخامت وضعیت حقوق بشر در میانمار هشدار داد.

 به گزارش خبرگزاري ايكنا به نقل از خبرگزاری کویت، میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، در سخنانی اظهار داشت: وضعیت حقوق بشر در میانمار از زمان کودتای نظامی فوریه 2021 به سرعت رو به وخامت گذاشته است و مردم میانمار همچنان در چرخه فقر و آوارگی و نقض حقوق بشر گير كرده اند.

وی که این این سخنان  در پنجاهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مطرح می کرد، هچنين از فقدان تلاش‌های ملموس و منظم برای حل و فصل نقض طولانی‌ مدت حقوق بشر، تبعیض و شیوه‌های محرومیتی که در چندين دهه مسلمانان میانمار را آزار داده است، ابراز تاسف کرد.

 کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: شرایط در ایالت راخین با اکثریت مسلمان نيز هنوز برای بازگشت مسلمانان میانماری که به بنگلادش گریخته‌اند یا برای کسانی که ده سال است در اردوگاه‌های آوارگان داخلی در میانمار زندگی می‌کنند، مناسب نيست.

باشله تصریح کرد: ارتش به استفاده از رویکرد خصمانه و تحقیرآمیز برای تهدید و به حاشیه راندن مسلمانان میانمار و اعمال محدودیت های تبعیض آمیز بر تحرکات آنها ادامه داده است. آنچه امروز شاهد آن هستیم، استفاده گسترده و سیستماتیک از تاکتیک هایی علیه غیرنظامیان است که جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی به شمار می آید.

وی با اشاره به اینکه حداقل 1900 مورد قتل توسط ارتش گزارش شده است، گفت: وضعیت انسانی وخیم است، زیرا یک میلیون نفر توسط سازمان ملل به عنوان آواره داخلی ثبت شده اند، در حالی که حدود 14 میلیون نفر هنوز در این کشور هستند كه نیاز مبرمي به کمک های بشردوستانه دارند.

انتهای پیام
captcha