قدردانی رئیس‌جمهور از اقدامات هلال‌احمر در سانحه متروپل
کد خبر: 4064564
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸

قدردانی رئیس‌جمهور از اقدامات هلال‌احمر در سانحه متروپل

حجت‌الاسلام رئیسی از زحمات امدادگران و خدمات جمعیت هلال‌احمر در سانحه فروریختن ساختمان متروپل، قدردانی کرد.

قدردانی رئیس‌جمهور از اقدامات هلال‌احمر در سانحه متروپل

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر، رئیس دفتر حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در نامه‌ای مراتب قدردانی و تشکر رئیس جمهوری از زحمات امدادگران جمعیت هلال‌احمر در سانحه فروریختن ساختمان متروپل آبادان و جست‌وجوی مصدومان و پیکرهای جانباختگان محبوس در زیر آوار این ساختمان را به دکتر کولیوند اعلام کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: بدین وسیله مراتب تقدیر و تشکر رئیس جمهوری از عزیزان جمعیت هلال‌احمر ابلاغ می‌شود.

یادآور می‌شود؛ ظهر دوم خرداد ماه سال جاری گزارش فروریختن ساختمان متروپل آبادان به جمعیت هلال‌احمر اعلام و بلافاصله نیروی عملیاتی جمعیت هلال‌احمر خوزستان به محل اعزام و عملیات جست‌وجو و نجات آغاز شد. پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز جهت نظارت مستقیم بر روند امدادرسانی و حضور در کنار نیروهای عملیاتی این جمعیت، به آبادان سفر کرد و تا آخرین لحظه کنار امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر مشغول به خدمت بود.

در عملیات پاسخ به سانحه فروریختن برج متروپل در آبادان، در مجموع 48 تیم امدادی از خوزستان و یک تیم امدادی از لرستان، هشت تیم آنست از استان های فارس، اصفهان و کرمانشاه و سه تیم تخصصی آواربرداری از کرمان (229 امدادگر و نجاتگر) با تجهیزات تخصصی و دستگاه‌های پیشرفته زنده‌یاب و سگ‌های جست‌وجوگر، به صورت شبانه‌روزی در عملیات امداد، نجات و جست‌وجوی مصدومان و جانباختگان سانحه مشارکت داشتند.

همچنین پنج تیم‌ حمایت‌ روانی و اجتماعی در حوادث و بلایا (سحر) در نزدیکی ساختمان فروریخته متروپل مستقر شدند و علاوه بر حمایت روانی از خانواده‌های داغ‌دیده، توانستند فهرستی از مفقودان تهیه و در اختیار مدیران بحران بگذارند.

انتهای پیام
captcha