مراسم تجلیل از 144 حافظ قرآن در آنکارا
کد خبر: 4064436
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

مراسم تجلیل از 144 حافظ قرآن در آنکارا

مراسم تجلیل و اعطای گواهینامه پایان‌دوره به 144 حافظ قرآن کریم روز گذشته، 24 خرداد در آنکارا، پایتخت ترکیه برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از تی آر تی، مراسم فارغ‌التحصیلی 144 زن و مرد حافظ قرآن کریم  روز سه‌شنبه در دو مراسم جداگانه در آنکارا، پایتخت ترکیه و با حضور علی ارباش، رئیس امور دینی ترکیه برگزار شد.

ارباش طی نطقی در این مراسم گفت: وقتی انسان حافظ قرآن می‌شود، یعنی در حالی در مسیر قرآن پیش می‌رود که ملائکه او را احاطه کرده‌اند و خود قرآن هم از سوی خدا تا روز قیامت مصون می‌ماند.

او افزود: به لطف حافظانی که در طول زندگی خود تلاش می‌کنند تا افراد بیشتری قرآن کریم را بیاموزند، می‌توان قرآن را بهتر درک کرد.

ارباش تصریح کرد: قرآن برای بیرون بردن بشریت از تاریکی‌ها به سمت نور نازل شده و سراسر جهان کتابی غیر از قرآن کریم نیست که میلیون‌ها نفر آن را حفظ کرده‌اند و از صمیم قلب به همه حافظان قرآن که قلوبشان را با حفظ کلام الهی زینت دادند و همچنین به پدر و مادرشان تبریک می‌گوییم و از اساتیدشان قدردانی می‌کنیم.

او تأکید کرد که تعداد حافظان قرآن کریم که اجازه‌نامه خود را در ترکیه دریافت کرده‌اند به 200 هزار حافظ از بین خواهران و برادران می‌رسد.

این مراسم با ارائه گواهی‌نامه حفظ کامل قرآن کریم به قرآن‌آموزان دختر و پسر به پایان رسید.

مدیر کل خدمات آموزشی اداره امور دینی ترکیه به‌تازگی اعلام کرده است که در سال 2021، 11 هزار و 773 نفر حفظ قرآن کریم را به پایان رسانده و موفق به دریافت گواهی حفظ قرآن کریم شدند.

انتهای پیام
captcha