جمله‌ای از امام(ره) باعث پذیرفتن نقش ایشان شد/ از بازیگری محرومم کرده‌اند!
کد خبر: 4061683
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
شکرخدا گودرزی در گفت‌وگو با ایکنا:

جمله‌ای از امام(ره) باعث پذیرفتن نقش ایشان شد/ از بازیگری محرومم کرده‌اند!

بازیگر نقش حضرت امام(ره) گفت: متأسفانه بعد از بازی در نقش حضرت امام(ره) در سریال «معمای شاه» به دلایل مختلف، که برای من قابل فهم نیست، مرا به حاشیه رانده و از بازی در نقش‌های سینمایی و تلویزیونی محروم کرد‌ه‌اند.

شکرخدا گودرزی، بازیگر سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با ایکنا، پیرامون تجربه بازی در نقش حضرت امام(ره) در سریال معمای شاه، گفت: اولین باری که گریم حضرت امام(ره) روی من انجام شد، نزدیک به هفت ساعت زمان برد، اما جالب است وقتی کار به اتمام رسید متعجب شدم که چگونه یک گریمور می‌تواند چنین هنرمندانه کار کند. درضمن باید از انتخاب‌های محمدرضا ورزی نیز به نیکی یاد کنم، چون نشان داد با دقت نظری که داشته، توانسته انتخاب‌ها صحیحی را برای نقش‌های مختلف سریال داشته باشد. این ویژگی که در کارگردانی وجود داشت، روی مستندسازی سریال هم تأثیر مستقیم گذاشت. نکته بعد به گریم بسیار زیبای شهرام خلج برای همه نقش‌ها مربوط می‌شود که مستندسازی مجموعه را بالا برد.

وی بازی در نقش حضرت امام(ره) را کار ساده‌ای ندانست و بیان کرد: وقتی قرار است بازیگری نقش فردی را بازی کند که همه او را می‌شناسند و تمام حرکات و سکنات او برای مردم آشناست، دیگر نمی‌توان تنها از کاراکتر مورد نظر تقلید کرد، چون بعد از مدتی این روش کارکرد خود را از دست می‌دهد، بنابراین طبق صحبت‌هایی که با محمدرضا ورزی، کارگردان کار داشتم، قرار شد در یک فرصت مطالعاتی کافی، پیرامون شخصیت امام، مطالعه و تحقیق داشته باشم.

این بازیگر افزود: درباره کاراکتر حضرت امام(ره) باید بگویم وقتی مطالعاتم تمام شد، اندکی مردد شدم که آیا این نقش را بازی کنم یا خیر ولی در نهایت با اعتمادی که به محمدرضا ورزی، کارگردان کار داشتم، بازی این نقش را پذیرفتم. لازم به ذکر است که یک جمله حضرت امام(ره) نیز مرا متقاعد به بازی در این کار کرد. آن روزهایی که برای انتخاب نقش به دلیل بزرگی آن تردید داشتم، فیلمی از حضرت امام(ره) دیدم که برای اعضای دولت موقت خاطراتی از تبعیدشان به عراق و فرانسه می‌گفتند. ایشان گفتند «ما آنجا برای خودمان هر چه فکر می‌کردیم اما کار طور دیگری می‌شد. انگار کار دست خود ما نبود». این جمله امام(ره) به من انگیزه داد تا بر تردید خود غلبه کنم و بازی در نقش را بپذیرم.

وی ادامه داد: برای من چالش بازیگری در این نقش اتفاق افتاد، زیرا بایستی درون شخصیت را کشف می‌کردم و همین دریافت موجب می‌شد آنچه در درون است، به وسیله چشم نمودار شود. چشم به معنای آیینه درون یا به قول استانیسلاوسکی، چشم عامل ارتباط درونی است. به همین دلیل وقتی این اتفاق افتاد، من دیگر دنبال این نبودم که حرکات دستم شبیه به ایشان باشد و یا نوع نشستن و حرکتم را شبیه به امام(ره) کنم. خود به خود همه چیز زاده می‌شد. این روند پیچیده بازیگری است. نکته دیگر اینکه بازی کردن در نقشی که سندیت تاریخی دارد، کار بسیار سخت و پرچالشی است. خصوصاً اینکه قاضی نهایی مردم هستند و آن‌ها کار ما را قضاوت می‌کنند.

بازیگر نقش امام (ره) را تحریم کرده اند

گودرزی پیرامون حضورش در سریال «سلمان فارسی» هم چنین توضیح داد: صحبت‌هایی شده اما هنوز اتفاقی نیفتاده و هنوز مقابل دوربین نرفته‌ام. از طرفی قراردادی که دو سه سال قبل بستم، هنوز تمدید نشده است. اصلا نمی‌دانم قرار هست در این سریال حضور داشته باشم یا نه، چون شرایط به گونه‌ای است که تا بازیگر مقابل دوربین نرود، هیچ چیزی قطعی نیست. قرار بود ما پیش از کرونا ترکیه برویم و بازی من در آنجا شروع شود اما هنوز که خبری نیست.

وی در انتها بیان کرد: من با رتبه اول از دانشکده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شده‌ام و نشان درجه یک هنر دارم. بیش از ۲۰ نمایش در بهترین تماشاخانه‌های این ملک، کارگردانی کرده‌ام و بیش از ۱۰ اثر چاپ شده دارم. زمانی که با احراز رتبه اول فارغ‌التحصیل شدم، برای خودم و خانواده‌ام از بسیاری جاها پذیرش آمد. ماندم هنر این سرزمین را اعتلا ببخشم. تاکنون راهی جز خدمت به هنر برنداشته‌ام. این سرزمین را دوست دارم. از اینجا نرفتم. نمی‌روم و نخواهم رفت. 

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
راحیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ - ۱۵:۵۷
0
0
براتون دعا میکنیم. موفق باشید
captcha