عکس مسیح‌گونه امام(ره) را به خارجی‌ها نفروختم
کد خبر: 4061433
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
گفت‌وگوی ایکنا با عکاس رهبر کبیر انقلاب اسلامی

عکس مسیح‌گونه امام(ره) را به خارجی‌ها نفروختم

محمود عبدالحسینی، عکاس حاضر در تشییع پیکر امام(ره) گفت: عکس‌های گرفته شده در این مراسم را رسانه‌های خارجی به مبلغ بالایی از من خواستند خریداری کنند و آن موقع با آن پول می‌توانستم خانه بخرم ولی من از فروش آن امتناع کردم.

عبدالحسینی عکاس امام محمود عبدالحسینی، عکاس حاضر در مراسم تشییع پیکر امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با ایکنا گفت: از عکسی که در آن روز ثبت کرده بودم، فقط یک نسخه به آقای خامنه‌ای هدیه کردم که ایشان آن قاب عکس را گرفتند و نگاه کردند. یکباره گفتند که چه مسیح‌گونه است.

وی با اشاره به سابقه خود در کار عکاسی گفت: این افتخار را داشتم که از سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با شخصیت امام خمینی(ره) توسط همان رساله عملیشان آشنا بشوم و این علاقه بنده موجب شد در مراسم‌هایی که منتج به پیروزی انقلاب اسلامی شد، شرکت کنم.

این هنرمند عکاس با اشاره به خاطره اولین عکاسی خود از امام(ره) گفت: روز جمعه، در نشریه پیام انقلاب کشیک بودم. از طریق سردبیری خبر دادند که امام خمینی ملاقاتی دارد. آن موقع امام در منطقه دربند مستقر بود به دلیل اینکه سکته کرده و از بیمارستان آنجا آمده بودند. رفتم و اولین بار از فاصله خیلی نزدیک از امام(ره) عکاسی کردم و جالب است که بنده و حاج احمد آقا بودیم و شخص دیگری به نام آقای فروتن. در ذهنم حرف‌ها داشتم که با امام(ره) بزنم، ولی اینقدر مبهوت شده بودم که ایشان از جلوی من رد شد و روی صندلی همیشگی نشست و من فقط گفتم؛ امام سلام.

 
عبدالحسینی با اشاره به عطوفت نگاه امام و لبخند ایشان بیان کرد: چهار دهه از عمر پیروزی انقلاب اسلامی و مدت زمان دوربین دست گرفتن بنده می‌گذرد، اما نمی‌توانم امام و عکاسی از ایشان را با هیچ شخصیت درجه اول دیگری و سوژه‌های متفاوت، در یک کفه ترازو قرار بدهم.
 
عبدالحسینی با توجه به اینکه در اکثر سخنرانی ها و ملاقات‌های خصوصی امام خمینی(ره) حضور داشته است، غم‌انگیزترین حضورش را در مراسم تشیع امام(ره) خواند و افزود: از همان دقایق اول دوربینم روی دوشم بود و از جماران و حسینیه و مصلی، تا بهشت زهرا و سالگرد و مراسم‌های بعدی را عکاسی کردم.
 
وی در ادامه بیان کرد: آن روز که قرار بود نماز بر پیکر مطهر امام خوانده بشود، تصمیم گرفتم عصر به بهشت زهرا بروم. همچنین توانستم جزو نفرات اولی باشم که ساعت شش صبح بالای دو تا کانتینر بروم و عکس‌هایی بگیرم که طی این سال‌ها در داخل و خارج از کشور دیده شده است.


عکاس امام خمینی(ره) در ادامه گفت: عکس‌های گرفته شده در این مراسم را رسانه‌های خارجی به مبلغ بالایی از من خواستند خریداری کنند و آن موقع با آن پول می‌توانستم خانه بخرم ولی من از فروش آن امتناع کردم. دوست نداشتم و می‌گفتم شاید خود امام هم راضی نباشد.

گفت‌وگو از محسن مسجد جامعی

انتهای پیام
captcha